Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Tiengemeten
Collapse
X
-
-
-
Re: Tiengemeten
Misschien dat een lager standpunt hier beter ware geweest.
Onscherpte en blauwzweem vallen net teveel op.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtZiet er een prachtig natuurgebied uit
grts
Sieg
Comment
-
Inderdaad een prachtig natuurgebied daar....Mooie foto maar wel wat onscherp inderdaad.Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
-
Je foto's mankeren dikwijls net dat tikkeltje scherpte, bommasien. Ik vraag me soms af of er iets met je lens scheelt, of met de verwerking, of de plaatsing op het web. Want het is heel dikwijls zo.
Voor de rest wel een zeer mooie foto, de atmosfeer, de leegte, het groen, het water, en dan pat dat (verlaten?) huisje.
Is dat de naam, Tiengemeten ? Nog nooit van gehoord...mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk berichtJe foto's mankeren dikwijls net dat tikkeltje scherpte, bommasien. Ik vraag me soms af of er iets met je lens scheelt, of met de verwerking, of de plaatsing op het web. Want het is heel dikwijls zo.
Voor de rest wel een zeer mooie foto, de atmosfeer, de leegte, het groen, het water, en dan pat dat (verlaten?) huisje.
Is dat de naam, Tiengemeten ? Nog nooit van gehoord...
Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk berichtIk mis ook de scherpte en daarom is het jammer dat de exif er niet bij zit.
Mooi gebiedje en mooi in beeld gebracht anders.vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk berichtIk snap het ook niet....ik blijf oefenen en oefenen en...
F/10-1/160s-150mm-iso 100
Je iso mag hier nog wat naar boven, makkelijk iso 400 dan had je sluitertijd veel hoger geweest
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtNiet moeilijk hé Sien, 1/160ste op 150mm, daar zit je probleem
Je iso mag hier nog wat naar boven, makkelijk iso 400 dan had je sluitertijd veel hoger geweest
grts
Siegvriendelijke groeten, Sien
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk berichtheel veel dank ik veronderstel dat je met hoger sneller bedoeld? Kan ik dan beter op sluitertijdvoorkeuze fotograferen? Vind wel dat deze iso waarde veel ruis met zich meebrengt!! In ieder geval uw reactie is een waardevolle!
En inderdaad met hogere snelheid bedoel ik snellere sluitertijd
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Hoi Sien,
een mooi landschapje in een mooie compo.
Idd jammer van de scherpte. Mij lijkt het alsof je hier nu ruis gekregen hebt door het overscherpen van een niet-scherpe opname.
Je moet niet perse op sluitertijd voorkeuze gaan werken, maar gewoon even opletten met welk brandpuntsafstand je een opname maakt, en dan de sluitertijd dubbel zo snel nemen.
Dus neem je een foto op 150mm, zorg er dan voor dat de sluitertijd minimum 1/300 is.
Als je daar goede resultaten mee haalt kan je stelselmatig de sluitertijd gaan vertragen tot een punt waarbij je weer onscherpe foto's begint te krijgen. En zo leer je je materiaal kennen en hoever je kan gaan.Groetjes,
Dominic
Comment
-
Ofwel eens proberen met een prime lens bijv. 50mm, is heel scherp en goed voor landschappen, bij een crop sensor kan je een 35mm gebruiken, kost niet veel deze lenzen maar zijn heel goed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk berichtHoi Sien,
een mooi landschapje in een mooie compo.
Idd jammer van de scherpte. Mij lijkt het alsof je hier nu ruis gekregen hebt door het overscherpen van een niet-scherpe opname.
Je moet niet perse op sluitertijd voorkeuze gaan werken, maar gewoon even opletten met welk brandpuntsafstand je een opname maakt, en dan de sluitertijd dubbel zo snel nemen.
Dus neem je een foto op 150mm, zorg er dan voor dat de sluitertijd minimum 1/300 is.
Als je daar goede resultaten mee haalt kan je stelselmatig de sluitertijd gaan vertragen tot een punt waarbij je weer onscherpe foto's begint te krijgen. En zo leer je je materiaal kennen en hoever je kan gaan.vriendelijke groeten, Sien
Comment
Comment