Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
[Showcase]
Op het meer (nu ook vierkantign zelfs 2)
Foto genomen in Yvoire, oud middeleeuws plaatsje aan het meer van Genève. Totaal overspoeld door het toerisme, maar richting het water merk je daar niets van.
Ik weet ook niet echt of ik de onderkant een meerwaarde vind, het zal wel kwestie van smaak zijn
In ieder geval een heel apart beeld met die lantaarn en de boot erbij, dat zijn niet echt twee dingen die je samen zou verwachten
Mooie opname, de bovenkant is rustig, de compositie van de lantaarnpaal en het bootje versterken mekaar, de onderkant zorgt voor mij voor een te grote afleiding. Misschien toch proberen hem wat in te korten, maar ik zou er zeker een beetje water in de voorgrond zichtbaar houden.
Compo is goed gezien ! Mooie combinatie van onderwerpen.
De heuvel op de achtergrond zorgt voor diepte en rust.
Omzetting is ook geslaagd.
Ik volg de reacties omtrent het vierkant: onderste gedeelte afgesneden, dus zonder reflectie.
Ik weet niet of het beeld dan beter zal zijn. Het zal in ieder geval anders zijn dus dat opent ruimte om met een tweede (afgeleide) versie te experimenteren .
Mooie suggesties, mooie commentaren. Dank je wel. Hier ga ik eens mee aan de slag gaan.
Binnenkort komt waarschijnlijk nog een andere versie van het bootje. Ik heb namelijk nogal lang op de kade gezeten, kijkend hoe de boot voorbij flaneerde. En een paar opnamekes gemaakt, een stuk of 50. Met verschillende achtergronden, met voorbij knallende eenden (hoe rap zwemmen die !), met andere (lelijke) boten. Nu nog tijd vinden om de foto af te werken.
Deze foto is dus wel van op een andere plaats genomen, want de lantaarnpaal staat op het einde van de kade.
Comment