Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Heel mooie compo, en zeker de visser erbij. Mooi hoe de donkere stammen van de bomen vrijkomen tegen de achtergrond.
Naar mijn smaak toch een goede keuze om in april te gaan. Mooie winterkleuren !
Neem me niet kwalijk Jos, maar mijn eerste indruk is "is dat niet ietwat bleekjes?".
Ik zou er toch wat contrast insteken (landschap en lucht afzonderlijk bewerken).
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
hele mooie Jos, vooral de visser is een leuke extra!
ideale weersomstandigheden voor daar als je het mij vraagt, ik heb er met (te) goed weer en zijn bijlange zo mooi niet
mist idd wat contrast, doe eens autocontrast in PS, is dan toch beter vind ik.
Mooie opname Jos
Het mindere contrast vind ik wel geslaagd, zeker omdat nu het kasteel en de bomen voor extra diepte zorgen doordat zij wel meer contrast hebben
ook weeral heel mooi ,en idd die visser maakt je beeld sterker , miss eens uitproberen om die berg iets te verdonkeren maar de burcht zo te laten ,ik denk dat de burcht er miss iets sterker zou uitkomen ,het is maar een theorie hè ,want ik heb het zelf niet uitgeprobeerd ,de voorgrond zou ik niet te veel wijzigen ,ik vind hem juist mooie zacht ogend
Mooie opname Jos
Het mindere contrast vind ik wel geslaagd, zeker omdat nu het kasteel en de bomen voor extra diepte zorgen doordat zij wel meer contrast hebben
grts
Sieg
Awel Sieg, met meer contrast komt alles veel beter tot zijn recht.
Ik heb de foto eens binnen gehaald en bewerkt en het resultaat is beter.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Iedereen bedankt voor alle fijne reacties en suggesties..
Origineel had deze foto nog veel minder contrast dan de foto die ik heb geplaatst, vandaar dat ik waarschijnlijk wat te voorzichtig ben geweest.
Extra contrast ingestopt met extra nadruk op de achtergrond, en inderdaad beter...Bedankt..
Comment