Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

openbare markt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: openbare markt

    Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
    Zo'n foto is leuk voor jezelf, om weer wat van de vakantiesfeer te proeven. Scherpte, kleur en contrast zijn prima.
    Tip : Elke motor stopt als er geen brandstof in gedaan wordt.
    Leuke wijsheid
    MVG. Hugo

    Comment


    • #17
      Re: openbare markt

      Oorspronkelijk geplaatst door kempen2002 Bekijk bericht
      als men hier bezig blijft met alles afkraken wat niet van jullie vriendjes, de "artiesten" komt, ben ik hier weg. Soms gruwel ik van het hetgeen men in hall of fame plaatst en vind ik net gewone fotos zonder veel poespas heel mooi
      Men kan het allicht op een iets deftiger manier zeggen, dat klopt wel, maar na een hele tijd hints en tips gekregen te hebben is er nog steeds geen verbetering te zien in zijn manier van fotograferen.
      Ik heb er uren in gestoken om hem te helpen totdat hij mij bruutweg afsnauwde, dan heb ik resoluut afgehaakt.
      Het is de eerste foto dat ik sindsdien weer bekijk en eerlijk, ik zie geen millimeter verbetering. Aan de tips die hij kreeg lapt hij zijn laarzen en dan worden de mensen dat beu natuurlijk en krijgt hij dergelijke dingen naar zijn hoofd geslingerd wat eigenlijk niet zou mogen.
      Het best is daarop niet te reageren want het spreekwoord zegt: "W.t b.ten k..rs en br.l .ls de u.l n.et lezen w.l"
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #18
        Re: openbare markt

        lg ik ga nog eenmaal reageren, het is waar dat ik in het begin een heleboel oude foto heb gestuurd maar daar had ik mijn reden voor ik moest nog veel leren onderander met nabewerking je kan dan geen verbetering zien want ze waren reeds jaren tevoren genomen ik ben wel geholpen met te horen wat toen verkeerd was. enkele maanden geleden ben ik ook lessen gaan volgen, en ben dan op jullie aanvraag overgeschakeld op recente foto met beter resultaat maar ik merk buiten een paar mensen die het misschien wel goed menen bij het zien van mijn naam gelijk op een onbeschaafde manier beginnen te brullen en dan ben ik ook niet meer zo gretig om hier mijn tijd in te steken en dan op negatieve reacties krijg je dan ook het zelfde terug. Ik hoop dat het nu zal ophouden dan zal ik ook meer moeite doen om hier betere werken te plaatsen.

        Comment


        • #19
          Re: openbare markt

          Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
          lg ik ga nog eenmaal reageren, het is waar dat ik in het begin een heleboel oude foto heb gestuurd maar daar had ik mijn reden voor ik moest nog veel leren onderander met nabewerking je kan dan geen verbetering zien want ze waren reeds jaren tevoren genomen ik ben wel geholpen met te horen wat toen verkeerd was. enkele maanden geleden ben ik ook lessen gaan volgen, en ben dan op jullie aanvraag overgeschakeld op recente foto met beter resultaat maar ik merk buiten een paar mensen die het misschien wel goed menen bij het zien van mijn naam gelijk op een onbeschaafde manier beginnen te brullen en dan ben ik ook niet meer zo gretig om hier mijn tijd in te steken en dan op negatieve reacties krijg je dan ook het zelfde terug. Ik hoop dat het nu zal ophouden dan zal ik ook meer moeite doen om hier betere werken te plaatsen.
          sommige reacties die na mij zijn gekomen konden idd iets meer respectvol ,vind ik zelf ook
          ik ben benieuwd naar beter werk van je ,laat je foto eerst enkele dagen rusten en bekijk hem keer op keer voor je hem post !
          ik kraak vooral niemand af en het gaat mij vooral niet over "vriendjes hier "

          Comment


          • #20
            Re: openbare markt

            Een gouden tip, kijk veel naar andere foto's, ook op andere websites, tijdschriften, fotoboeken, whatever en pik eruit wat jij mooi vindt.
            Tracht dan deze zelf na te doen, ga desnoods naar de bewuste plaats, daar leer je heel veel uit want je kan vergelijken!
            Beter 1 mooie foto per week, dan 2 minder mooie per dag.
            Leg je eigen lat hoog en werk er naar toe, dit is wel een werk van lange adem, we spreken hier over jaren.
            Good luck!
            groeten, Kristof
            Canon EOS 5D mkII

            Comment


            • #21
              Re: openbare markt

              Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
              lg ik ga nog eenmaal reageren, het is waar dat ik in het begin een heleboel oude foto heb gestuurd maar daar had ik mijn reden voor ik moest nog veel leren onderander met nabewerking je kan dan geen verbetering zien want ze waren reeds jaren tevoren genomen ik ben wel geholpen met te horen wat toen verkeerd was. enkele maanden geleden ben ik ook lessen gaan volgen, en ben dan op jullie aanvraag overgeschakeld op recente foto met beter resultaat maar ik merk buiten een paar mensen die het misschien wel goed menen bij het zien van mijn naam gelijk op een onbeschaafde manier beginnen te brullen en dan ben ik ook niet meer zo gretig om hier mijn tijd in te steken en dan op negatieve reacties krijg je dan ook het zelfde terug. Ik hoop dat het nu zal ophouden dan zal ik ook meer moeite doen om hier betere werken te plaatsen.
              Aan de tips die hij kreeg lapt hij zijn laarzen en dan worden de mensen dat beu natuurlijk en krijgt hij dergelijke dingen naar zijn hoofd geslingerd wat eigenlijk niet zou mogen.

              Ik hoop dat dit negativisme per direct stopt, maar dan moet ook jij een inspanning doen:

              Daniel, ik zie dat die lelijke handtekening al uit de foto is.
              Nu moet je strenger worden op jezelf, je post alleen nog wat jij als je mooiste foto's vind. Geen vakantie foto's meer.
              En probeer eens op stap te gaan met een medeforum lid, dit kan heel leerrijk zijn.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #22
                Re: openbare markt

                Het zal denk ik een cultuurverschil zijn tussen Nederland en België...
                Wij zijn hier recht voor z'n raap als iemand het na een paar keer uitleggen het nog niet snapt. Dan durven wij gerust het op een iets lompere manier de situatie uit te leggen.
                Hopende dat de schellen van de ogen vallen en dat het dan wél duidelijk wordt.

                Soms is het nodig om met de botte bijl te hakken, alleen hoeft de kop er natuurlijk niet af
                Een hoop ouwe zooi
                www.rbfoto.nl

                Comment


                • #23
                  Re: openbare markt

                  Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
                  Het zal denk ik een cultuurverschil zijn tussen Nederland en België...
                  Wij zijn hier recht voor z'n raap als iemand het na een paar keer uitleggen het nog niet snapt. Dan durven wij gerust het op een iets lompere manier de situatie uit te leggen.
                  Hopende dat de schellen van de ogen vallen en dat het dan wél duidelijk wordt.

                  Soms is het nodig om met de botte bijl te hakken, alleen hoeft de kop er natuurlijk niet af
                  al ben ik een belg, maar daar kan ik me volledig in terugvinden
                  nikon coolpix s9100

                  Comment


                  • #24
                    Re: openbare markt

                    Zoals ik al schreef, je kunt het op een lompe manier doen, maar ben daarvoor zeker niet te vinden, dan zwijg je best.
                    Of je kunt de persoon negeren, geen commentaar geven dus.
                    Ik ga heel eerlijk zijn hé, NIEMAND is graag geschoffeerd, en vooral niet als beginneling.
                    Wil de beginneling je niet volgen, ondanks je goede bedoelingen, doe dan gelijk ik, stop ermee.

                    HET HELPT ECHT NIET ALS JE EEN BEGINNELING DE GROND INBOORT.

                    Ik heb mijn zeg gedaan. Wie het nu nog niet gesnopen heeft........................................
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #25
                      Re: openbare markt

                      Verdiep je eerst even in de situatie voordat je dingen begint te roepen...
                      Ik heb al heel veel moeite erin gestoken, op allerlei manieren in tig berichten inmiddels.
                      De insteek van je bericht snap ik prima, alleen heeft dit verhaal een achtergrond.
                      Een hoop ouwe zooi
                      www.rbfoto.nl

                      Comment


                      • #26
                        Re: openbare markt

                        Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
                        ........................................
                        Ik heb al heel veel moeite erin gestoken, op allerlei manieren in tig berichten inmiddels.
                        De insteek van je bericht snap ik prima, alleen heeft dit verhaal een achtergrond.
                        Inderdaad. Die "achtergrond" van het verhaal lijkt bijna als een sociaal experiment.
                        Daniel geeft toch impliciet toe dat hij met onze voeten speelt. Hetgeen hij allemaal vertelt houdt dikwijls geen steek want om goed te "liegen" heb je ook een heel goed geheugen nodig.
                        Soms verwarren zelfs Daniël en dosdots (twee "D's") met mekaar hun antwoorden . Hoe zou dat komen?
                        Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
                        Zijn we er nu nog steeds niet van overtuigd dat Daniel met onze voeten speelt.
                        Die Exif + zijn reactie erop is er zo over dat het toch bijna niet anders kan.......
                        Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
                        toch ene die.......
                        Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                        Ik zou zeggen: hou al je foto's bij tot de cursus begint en laat de lesgever een oordeel vellen. Hier heb je op nagenoeg alle opmerkingen een wederwoord: ik stond niet goed, ik had de juiste lens niet bij, ik kon me niet bukken, het moest snel gaan,...
                        Ik denk dat de lesgever wel een dagje mag uittrekken om je wederwoorden te weerleggen of beter nog, gewoon te aanhoren.

                        I rest my case.
                        Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
                        heb je het nog niet begrepen
                        Kijk ook even naar zijn foto van 30 april 2017 : http://forum.belgiumdigital.com/f68/...ib-546287.html
                        en na heel wat raadgevingen de foto van 28 juni 2017 : http://forum.belgiumdigital.com/f52/...st-548770.html
                        Het is toch normaal dat de BD'ers daarmee wantrouwig worden!
                        Last edited by Skitch; 2 juli 2017, 14:41.
                        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                        Comment


                        • #27
                          Re: openbare markt

                          Dank Skitch!
                          Een hoop ouwe zooi
                          www.rbfoto.nl

                          Comment


                          • #28
                            Re: openbare markt

                            Mijn betoog is niet persoonlijk maar in het algemeen.
                            De manier waarop het nu gaat is erover, stel u even in zijn plaats.
                            Mij stond het me niet meer aan en ik ben gestopt en dat doet best iedereen die het niet meer kan aanzien.
                            Wat voor mij voorop staat is dat dit forum niet verziekt wordt, dat is alles.
                            En, dit is niet de plaats om dit soort discussies te beginnen, dit is de fotohoek, toch?
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #29
                              Re: openbare markt

                              Oorspronkelijk geplaatst door nestorsensei Bekijk bericht
                              Ongelooflijk hoe je een heel forum hier schoffeert en jezelf de hemel in blijft prijzen.

                              1. Als je al eens een tip accepteert gaat het over het lichter of donkerder maken van een foto. Maar wanneer er iemand de compositie of onderwerp in twijfel trekt voel je je plots persoonlijk aangevallen en ga je iedereen uitmaken voor onkundigen.
                              2. Je overspoelt het forum dagelijks met een hoop foto's waarvan je denkt dat je er iedereen een plezier mee doet.
                              In de engelse taal noemt men dat spam.
                              3. Je foto's trekken, zonder overdrijven, in 99% van de gevallen op niets. Druk op de sluiterknop zonder nadenken, geheugenkaart in de pc en vervolgens hier alles dumpen. Je haalt het niveau van dit forum niet met enkele verdiepingen naar beneden, maar met hele appartementsgebouwen.
                              4. Waarom zet je je foto's niet op flickr. Daar kun je dagelijks honderden foto's posten in groepen en daar zal men de pot met honing veel sneller bovenhalen dan hier. Ik vermoed dat je dat wel graag zou hebben want je hebt hier niks meer te leren.
                              5. Wij zijn niet blind, ooit zelf al eens een perfecte zonsondergang gefotografeerd? Zo eentje waarvan je ergens zegt dat je er al 100 000 gezien hebt? Succes.

                              Ik hoop oprecht dat er terug een dag komt waarop ik het forum open en jouw naam niet meer zie staan. Want het is genoeg geweest.
                              ik volg, genoeg van dit gezever !!! BD doe hier wat aan aub !!!
                              EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                              https://sites.google.com/view/pdh65/

                              Comment


                              • #30
                                Re: openbare markt

                                Toch interessant hoeveel aandacht een "mindere" foto krijgt, er zijn hier (en dus niet enkel in dit forumonderdeel) de laatste weken pareltjes voorbij gekomen met heel weinig commentaar...blijkbaar trap ik in dezelfde val Alles blijft natuurlijk relatief en vooral subjectief.

                                Post vooral wat je zelf goed vindt!

                                Comment

                                Working...
                                X