Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleurrijke rotsen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] kleurrijke rotsen

Keels, Discovery Trail, Newfoundland

update:
    kleurrijke rotsen update by Raf Strobbe, on Flickr

DSC_3932 by Raf Strobbe, on Flickr

lager standpunt:
    DSC_3951 by Raf Strobbe, on Flickr

ISO 200 18 mm f 10 1/400

Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

Raf.
    Last edited by muesli; 30 juni 2017, 22:13.

Re: kleurrijke rotsen

De natuur heeft daar een speciaal tintje aan toegevoegd, purperen rotsgesteente ... nog nooit gezien maar wekt wel mijn belangstelling in deze frisse foto
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
      De natuur heeft daar een speciaal tintje aan toegevoegd, purperen rotsgesteente ... nog nooit gezien maar wekt wel mijn belangstelling in deze frisse foto
      Bedankt G.R.
      Dit rotsgesteente is "slate" (leisteen) denk ik en komt hier veel voor, in twee kleuren voornamelijk: purper en blauwgroen en dikwijls naast elkaar. Niet ver daarvandaan vond ik hele hopen afgebrokkelde leisteen en in de blauwgroene heb ik veel pyriet (fools gold noemt men dat hier) en ook andere mineralen gevonden. Niet interessant voor foto's denk ik maar wel mooi op de boekenplank.
      grts,
      Raf.

Comment

mooi, en met het verhaal er bij geeft het nog een meerwaarde

Comment

zoals gewoonlijk eens op de foto getikt en in flickr terecht gekomen.

ik heb de indruk dat de foto niet je dat is kwa scherpte, en eigenlijk stoort dat een beetje in dit geval. wel een interessant tafereeltje.

off topic : purper : in de streek van remouchamps en aywaille is de rots/ondergrond ook roodpurper gekleurd. Geeft leuke effecten als je er als mountainbiker door moet in het slecht weer.
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Mooi landschap en kleuren. Ik denk dat de wb een beetje koel is. (blauwe wolkjes) Waarschijnlijk gaan de kleuren nog meer spreken.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Toch een uitzonderlijk landschap daar hoor, heel apart en fotogeniek
              Witbalans mocht ook voor mij ietsje warmer zijn en het geheel iets scherper

grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

volgens ik zie ligt de scherpte tamelijk vooraan ,miss volgende keer je scherpte iets verder leggen en daarbij je scherptediepte vergroten door een kleiner diafragma te gebruiken vb f16 ,
                de foto zelf vind ik goed maar zou iets meer pit mogen hebben en een juister WB ,voor de WB probeer eens automatisch in PS of met een pipetje op het grijs van de wolken of ergens een stukje waarvan je weet dat het wit zou moeten zijn ,klikken

Comment

Bedankt voor de commentaren. Scherpte en WB kunnen dus beter. Ik heb met de pipet op verschillende plaatsen "neutraal" grijs in de wolken geprobeerd maar overal kreeg ik een overdreven oranjekleurige foto. Ik heb de WB dus zelf wat aangepast zodat de kleuren warmer zijn en toch niet overdreven.
                  Ik heb een up geplaatst waarbij ik ook de scherpte wat bijgestuurd heb.
                  Ik was daar ook de klippen naar beneden geklauterd om van op het "strand", dus lager perspectief wat foto's te nemen. Ik heb van de gelegenheid hier gebruik gemaakt om er zo eentje bij te zetten. (hopelijk is dat toegelaten?)
                  Ik had er ook verschillende met lange sluitertijd genomen maar die geven geen al te best resultaat omdat de zee bijna niet in beweging was en die rimpelingen beter overkomen bij hoge snelheid.
                  mvg
                  Raf.

Comment

Working...
                  X