Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
ahah, nog iemand van uit de buurt... Ik woon in Millegem. Ik vroeg mij ook al af waar deze genomen zou zijn.
Ik mis ook scherpte in de kruin van de bomen.
De kleuren in de lucht zijn heel mooi, maar de voorgrond mist scherpte. Ik weet niet of het al dan niet een gevolg van naverscherpen is. Misschien heeft de oorspronkelijke opname in groter formaat dit niet.
Ja, ik heb in dit geval de voorgrond helemaal donker gemaakt. Zodat de silhouetten erboven beter uitkwamen. Maar er is misschien iets te veel zwart.
De silhouetwerking is geslaagd, maar dan moet er inderdaad nog een heel stuk gecropt worden. Ik zou gaan voor een panoramische uitsnede, met een klein beetje van de lucht gecropt en onderaan een behoorlijk deel gecropt tot juist onder de bomenlijn (op voorwaarde dat de kwaliteit van de opname er niet te veel onder lijdt).
Comment