Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

the fisherman

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: the fisherman

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Ik heb niks tegen bopatje of iemand anders, maar ik snap er dus helemaal niks meer van.
    Het eerste waar in een foto naar gekeken wordt, en toch één van de beginselen in de landschapsfotografie, is de horizon.
    Hier niks dan lof, door een pak kenners, maar geen woord over de horizon .
    Ik kan dus echt niet meer volgen hier op BD.

Wanneer ik nog foto's postte werd ik er bij de minste schuinte van de horizon en/of de minste lensvertekening, direct op gewezen.
    Verschilt dit dan van persoon tot persoon ?
    Da's geen verschil van persoon tot persoon hoor Ivan, het is gewoon zo dat niemand zou verwachten van Patrick dat hij een opname zou posten met een scheve horizon, dus er wordt niet op gelet
    Maar je hebt gelijk dat deze scheef staat.

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
      Het bijzondere volgens mij is dat de visser daar zo stokstijf en scherp afgelijnd staat.
      Beetje beweging in de man had ook wel mooi geweest lijkt me.
      Peter
      Is volgens mij niets verkeerd aan deze houding. Die man heeft pas zijn lijn uitgeworpen en als je naar zijn arm kijkt zie je dat hij aan de molen draait om de lijn op te spannen dus wel een
      redelijke normale houding. Nog een mooi detail in deze mooie opname is dat je in de verre horizon de windmolen kan zien op een goede 30 km in zee dus een zeer helder en scherpe opname.
      Op de horizon had ik ook niet gelet maar er is zoveel schoons te zien in deze dan we allen iets afgeleid gaan geweest zijn.

Gr, Daniel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Da's geen verschil van persoon tot persoon hoor Ivan, het is gewoon zo dat niemand zou verwachten van Patrick dat hij een opname zou posten met een scheve horizon, dus er wordt niet op gelet
        Maar je hebt gelijk dat deze scheef staat.

grts
        Sieg
        Ik vond en vind het nog steeds onbegrijpelijk, en dat ondanks het feit dat er een soort uitleg aan gegeven wordt, dat er vóór mij reeds tien reacties waren, van mensen die ik toch na al die jaren als 'kenner' beschouw, en niemand die scheve horizon zag.
        Ik zie dat hier wel meer, en niet altijd betreffende de horizon, maar deze keer was het tè flagrant om er niks over te melden.
        Soit, ik ben al blij dan het niets met mijn ogen te maken heeft, integendeel zou ik zeggen .

Comment

Ik vond en vind het nog steeds onbegrijpelijk, en dat ondanks het feit dat er een soort uitleg aan gegeven wordt, dat er vóór mij reeds tien reacties waren, van mensen die ik toch na al die jaren als 'kenner' beschouw, en niemand die scheve horizon zag.
          Ik zie dat hier wel meer, en niet altijd betreffende de horizon, maar deze keer was het tè flagrant om er niks over te melden.
          Soit, ik ben al blij dan het niets met mijn ogen te maken heeft, integendeel zou ik zeggen .
          ik had het dus ook niet gezien, en het is zelfs vrij zeer scheef. Waarschijnlijk door de wolkenconstructie die er boven hangt.
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Ik heb niks tegen bopatje of iemand anders, maar ik snap er dus helemaal niks meer van.
            Het eerste waar in een foto naar gekeken wordt, en toch één van de beginselen in de landschapsfotografie, is de horizon.
            Hier niks dan lof, door een pak kenners, maar geen woord over de horizon .
            Ik kan dus echt niet meer volgen hier op BD.

Wanneer ik nog foto's postte werd ik er bij de minste schuinte van de horizon en/of de minste lensvertekening, direct op gewezen.
            Verschilt dit dan van persoon tot persoon ?
            Beste vrienden, ik ben voorlopig niet in de mogelijkheid om een up te maken, maar ik apprecieer de kritiek, al vind de reactie wat raar, ik ben geen beroeps, maar een gewone hobby fotograaf net als jullie en ook ik kan wel eens iets over het hoofd zien, ben ook maar een mens hè 😉, ik voel mij ook niet meer als jullie, dus ja ik ben de horizon vergeten recht te zetten, kan gebeuren zeker 😜

Comment

De horizon....nu je 't zegt, ik had het ook niet direkt in de smiezen......heeft het misschien te maken met de opbouw van de compo dat het minder of niet opvalt ?
              Hoe dan ook, het is en blijft een zeer mooie foto hoor

Comment

Soms gaat de fotograaf zo op in zijn werk dat hij al eens een steekje laat vallen..als je dit dan als steek kunt beschouwen. Mijn oog valt vooral op het geheel en dat is wat ik mooi vind.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                X