Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kruisende wegen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: kruisende wegen

    Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
    Inderdaad een methode die dikwijls werkt.
    In dit geval echter niet helemaal . De voorgrond zag er mooi uit, maar in de lucht zat teveel magenta.
    Dus niet blindelings vanuit gaan !
    Dit is een geheel andere methode dan de voorgaande, want inderdaad, in de voorgaande methode was de correctie soms magenta getint maar deze helemaal niet.
    Met deze methode staat of valt alles met het meten van de kleurzweem op een "neutrale" kleur.
    Weet je, ik heb enorm veel geleerd tijdens de lessen aan het CVO in Mol, maar ook uit de boeken van Scott Kelby en zijn maat kloskowski maar ook Elzenga heeft heel goede tips.
    Die laatse 'truc' is van de hand van Elzenga en die werkt altijd, tenminste, als je met de pipet de juiste meting hebt gedaan, en moeilijk is dat nu ook weer niet.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #17
      Re: kruisende wegen

      Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
      Misschien kan iemand dit eens uittesten met deze foto als voorbeeld om het verschil te zien?
      Bedankt alvast!
      Raf.
      Ok Raf, hier komt ie. Is gemaakt van het origineel, helaas van geen RAW bestand.

      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #18
        Re: kruisende wegen

        Mooie opname met een goed gekozen compo

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #19
          Re: kruisende wegen

          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
          Dit is een geheel andere methode dan de voorgaande, want inderdaad, in de voorgaande methode was de correctie soms magenta getint maar deze helemaal niet.
          Met deze methode staat of valt alles met het meten van de kleurzweem op een "neutrale" kleur.
          Weet je, ik heb enorm veel geleerd tijdens de lessen aan het CVO in Mol, maar ook uit de boeken van Scott Kelby en zijn maat kloskowski maar ook Elzenga heeft heel goede tips.
          Die laatse 'truc' is van de hand van Elzenga en die werkt altijd, tenminste, als je met de pipet de juiste meting hebt gedaan, en moeilijk is dat nu ook weer niet.
          Sorry Luc,
          Niet alert genoeg, was ik inderdaad ervan uitgegaan dat het de oude methode was.
          Werkt inderdaad prima. Dus zeker bedankt voor de tip ! Staat nu als favoriet in mij browser.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #20
            Re: kruisende wegen

            Hallo LG,
            Bedankt voor deze update via die methode.
            Ziet er inderdaad beter uit dan de up die ik met LR5 gemaakt had.
            Spijtig genoeg heb ik nog geen abo op CC of PS. Als ik wat meer tijd vind voor het bewerken van mijn foto's zal ik waarschijnlijk ook CC nemen en dan zal die link zeer goed van pas komen.
            Thanks,
            Raf.

            Comment


            • #21
              Re: kruisende wegen

              Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
              Sorry Luc,
              Niet alert genoeg, was ik inderdaad ervan uitgegaan dat het de oude methode was.
              Werkt inderdaad prima. Dus zeker bedankt voor de tip ! Staat nu als favoriet in mij browser.
              Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
              Hallo LG,
              Bedankt voor deze update via die methode.
              Ziet er inderdaad beter uit dan de up die ik met LR5 gemaakt had.
              Spijtig genoeg heb ik nog geen abo op CC of PS. Als ik wat meer tijd vind voor het bewerken van mijn foto's zal ik waarschijnlijk ook CC nemen en dan zal die link zeer goed van pas komen.
              Thanks,
              Raf.

              Graag gedaan heren.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment

              Working...
              X