Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

in het avondzonnetje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] in het avondzonnetje

Bedankt voor de commentaar.

Sony α7ii
    5OOpx

Re: in het avondzonnetje

Als je een bloem of bloemen in beeld probeert te brengen zou ik op één bloem focussen.
    Deze ook zo scherp mogelijk in beeld brengen en de eventuele andere out of focus, zodat je een achtergrond krijgt in dezelfde kleurtoon.
    In dit beeld zie ik veel bloemen ook goed licht maar geen focus, met andere woorden mijn blik blijft zoeken in deze foto.
    Ik ben géén expert maar misschien hebben hier een paar macro fotografen op deze site nog een beter antwoord.
    MVG. Hugo

Comment

Bedankt voor de opbouwende commentaar.
      Focus zou moeten liggen op de grootste bloem...

Was eigenlijk een test van mijn a77 (ter vergelijking met mijn oude a300) die ik op de kop heb kunnen tikken, en was onder de indruk van het enorme kwaliteitsverschil in het eindresultaat. Ik vond de foto althans het tonen waard.
      Sony α7ii
      5OOpx

Comment

-Dee-, je leert veel meer uit "slechte" foto's dan uit goede foto's !

ik denk dat de focus idd. ligt op de "hoogste" bloem, maar dan is de rest te weinig scherp, daar heeft Rx-ke gelijk in.

ikzelf heb onlangs een 105mm macro lens op de kop kunnen tikken, en al ettelijke keren mogen ondervinden dat het resultaat van mijn pogingen op niks trekt. zjustement de scherpte en de scherptediepte is altijd maar het probleem. ik durf hier (of op het macro forum) zelfs niet echt iets te tonen...
        het is allemaal veel moeilijker dan dat je op het eerste zicht denkt. Maar, je moet eerst een hoop mindere foto's maken om beetje bij beetje de stiel onder de knie te krijgen.

Ik vind alvast dat het licht an sich op je bloemetjes zeer mooi is !
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Het lijkt allemaal zo makkelijk hé, in ieder geval blijven verder doen Pieter

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ik weet niet wie Pieter is maar ik blijf zeker en vast verder proberen

Het lijkt idd makkelijk maar dat is het in de verste verte niet...
            Sony α7ii
            5OOpx

Comment

Tjah sorry hoor, verkeerde naam ingetypt, zit soms met meerdere dingen tegelijk bezig en dan durf ik ze wel eens door elkaar gooien

grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Als binnenkomer vind ik dit al een goed resultaat hoor, en al doende leert ne mens hè. ..macro is reuze plezant, maar 't vergt wat tijd om tot resultaat te komen.

Comment

Bedankt voor de feedback.
                  Ik zal het houden bij "het proberen van exact te focusen op de grootse bloem en de rest out of focus te tonen"...
                  Al doende leert men, maw ik blijf volhouden.

Sieg, geen probleem. Doen we allemaal wel eens. Bedankt voor je reactie.
                  Sony α7ii
                  5OOpx

Comment

Mooi maar de voorafgaande tips en iets minder bloemen in beeld zullen beter werken denk ik
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Working...
                    X