Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Als er opspattende golven zijn dan ben ik ook niet te vinden voor lange sluitertijden. Maakt de zee zo onwezenlijk.
Er hangt ook een paarse zweem over de foto.
De compositie en de kleuren (als die zweem is weggewerkt) kan daarentegen erg bekoren.
Prachtige compo ! De sluitertijd vind ik juist heel mooi. Daardoor lijken de golven op een soort mist.
Ik kan mij vergissen, Steven, maar ik meen te zien dat er aan beide zijden van de rots een verschillende helderheid en WB te zien is ?
Bijna vergeten, dat de "spookjes" een leuke extra is.
Het warme en koude dat je opnoemt is spijtig genoeg niet te zien in de foto
Was de bedoeling. Daarmee dat ik opmerkte dat ik lang met de witbalans gevochten heb.
Oorspronkelijk geplaatst door LG
Er hangt ook een paarse zweem over de foto.
Beter kreeg ik het echt niet.
Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956
Ik kan mij vergissen, Steven, maar ik meen te zien dat er aan beide zijden van de rots een verschillende helderheid en WB te zien is ?
Er is daar nochtans geen lokale aanpassingen gedaan. Enige lokale aanpassing is een lichte grad filter op de lucht, maar die begint net boven de rots.
Al de rest waren globale edits in LR.
Last edited by SteefD; 8 maart 2017, 09:35.
Reden: typos
Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G Website - 500px - Instagram
Sluitertijd hou je van of niet...Ik kan het in ieder geval heel erg goed smaken..Ben fan van dit soort foto's dat het water er als mist uit gaat zien...Compo ook erg mooi..
Hoe meer ik van Madeira zie, hoe hoger het op mijn lijstje komt...Ga me daar zeker kunnen vermaken..
Heel mooi en sterke compositie. Je blijft hier langer dan normaal naar kijken en er is dan ook veel te zien.
Op het topje van de rots zit een wat eigenaardige lichte vlek: flare, druppel?
Met de Elzenga methode de WB juister gezet.
Verder met "Tegenhouden" over de dekstenen, de muren en de rotsen geschilderd.
In de "Lab-kleur" modus de kleuren wat intenser gemaakt.
En tenslotte met de "hoogdoorlaatfilter" de foto wat verscherpt. KLIK
SteefD, als ik de klik moet verwijderen dan hoor ik het graag.
Met de Elzenga methode de WB juister gezet.
Verder met "Tegenhouden" over de dekstenen, de muren en de rotsen geschilderd.
In de "Lab-kleur" modus de kleuren wat intenser gemaakt.
En tenslotte met de "hoogdoorlaatfilter" de foto wat verscherpt. KLIK
SteefD, als ik de klik moet verwijderen dan hoor ik het graag.
Ge hebt me geklopt in de spurt ;-)
Net deze ochtend er nog eens wat aan gesleuteld. WB aangepast, lichte vlek op rots weggenomen, schip in de verte weg.
Persoonlijk vind ik uw versie te veel verscherpt.
Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G Website - 500px - Instagram
Hoe meer ik van Madeira zie, hoe hoger het op mijn lijstje komt...Ga me daar zeker kunnen vermaken..
Doen Jos. Heb me daar goed geamuseerd, ondanks het slechtere weer (was in oktober, 1 dag werd zelfs de luchthaven gesloten wegens storm).
Ga zeker nog eens in het voorjaar teruggaan.
De update is een hele verbetering.
Ook Luc's versie bekeken , en gezien dat er hier en daar aardig wat te winnen is. Vooral de "mist" van het opspattende water is schitterend.
Qua contrast en scherpte(witte randjes), zou ik een stapje terug hebben gedaan, maar ik besef ook dat werken op een jpeg "andere koek" is.
Comment