Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Ik zou graag wat positiever zijn maar helaas......
Voorgrond haast helemaal uitgebrand.
De lucht teveel donker gemaakt waardoor er een halo is aan de rechter zijde.
En ik mis vooral een "aandachtstrekker".
Katrien kan nochtans beter dat weten we allemaal.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Bedankt iedereen voor de reacties!
@ LG de lucht had ik niet veel bewerkt nu gewoon nog een heel klein beetje pit ingestoken maar echt heel weinig. De sneeuw was zeker niet overbelicht de waardes van wit liggen tss de 225 en 230, ook de histogram leunt niet tegen de rechterrand voor zover ik er iets van ken is dat niet overbelicht of toch??? Ik leer zeker graag bij kwestie van bewerking
@ Frakske, idd een stuk beter
Groetjes Katrien
Groetjes Katrien Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham
Dat is wat ik ervan gemaakt heb, schaduwen opgelicht, lucht geselecteerd en lichter gemaakt.
Alleen de sneeuw op de voorgrond krijg ik niet volledig wit, ik veronderstel dat die wat vervuild was, nee?
Ik denk dat omdat ik al de sneeuw geselecteerd had een die helemaal op de achtergrond bleef wel wit, de rest dus niet.
(Klik)
Katrien als ik de Klik moet verwijderen dan hoor ik dat graag.
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Dat is wat ik ervan gemaakt heb, schaduwen opgelicht, lucht geselecteerd en lichter gemaakt.
Alleen de sneeuw op de voorgrond krijg ik niet volledig wit, ik veronderstel dat die wat vervuild was, nee?
Ik denk dat omdat ik al de sneeuw geselecteerd had een die helemaal op de achtergrond bleef wel wit, de rest dus niet.
(Klik)
Katrien als ik de Klik moet verwijderen dan hoor ik dat graag.
Bedankt LG, voor de moeite, ja ik weet dat ik niet al te sterk ben in de bewerking van landschapsfoto's dus ben tevreden dat ik wat bijleer, de link naar jouw bewerking mag zeker blijven!
De sneeuw was idd niet meer vers maar mag ik eerlijk zijn de bomenrij vind ik beter zonder het oplichten van de schaduwen maar de lucht vind dan terug beter lichter gemaakt!
Groetjes Katrien
Last edited by Katrien1957; 9 februari 2017, 16:14.
Groetjes Katrien Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham
Tuurlijk MOET u eerlijk zijn, zo heeft iedereen zijn idee over een bepaalde foto.
Mocht dat zo niet zijn dan zou het maar een saaie eenheidsworst zijn.
In Ps werk ik met veel laagmaskers, tegenhouden en doordrukken, hooglichten en schaduwen.
Af en toe gebruik ik de Lab-kleur modus als de foto te weinig pit heeft.
Maar wat je moet proberen Katrien, is een "Eye catcher" in uw compositie te krijgen. Dit is wel een gemis in deze foto.
Een aandachtstrekker maakt de foto veel interessanter om naar te kijken.
Comment