Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Höfði
Collapse
X
-
-
Re: Höfði
Leuke compo maar het blauw tè blauw.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtLeuke compo maar het blauw tè blauw.
grt,bouk.
Comment
-
Bijzonder landschap mooi tussen de kaders gezet !
Vrijheid blijheid over het bovenste blauw, maar voor mij oogt het iets te donker en te blauw, waardoor er balans uit de foto gehaald wordt.Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
Vriendelijke groeten, Johan
Comment
-
-
Zeer mooie locatie en door het zonnige weer verwacht je dit niet in IJsland te zijn
Eigenlijk zijn al je opnames iets te blauw, ieder van ons heeft dit in het verleden al gezegd
Je watervallen bvb zijn nooit wit maar altijd blauw, maar als jij dit steeds ziet als wit dan is er toch iets verkeerd met je calibratie
Mij stoort het in ieder geval niet als dit bewust gedaan is, de vrijheid van de fotograaf zeg maar
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk berichtPrachtige compo en zeer aangenaam om te bekijken. Ik volg wat betreft het bovenste gedeelte waar het blauw te uitgesproken is en met de aandacht gaat lopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtEigenlijk zijn al je opnames iets te blauw, ieder van ons heeft dit in het verleden al gezegd
Je watervallen bvb zijn nooit wit maar altijd blauw, maar als jij dit steeds ziet als wit dan is er toch iets verkeerd met je calibratie
Mij stoort het in ieder geval niet als dit bewust gedaan is, de vrijheid van de fotograaf zeg maar
grts
Sieg
over het bovenste gedeelte van de lucht gaan, en niet over de ganse foto. (corrigeer maar indien niet korrekt).
Nu was op deze foto wel een grad ND op de lucht gezet (binnen LR). Heb dit ondertussen eens wat verminderd en dat is idd beter.
(vraag me wel af hoe jullie hier een update van een Flickr foto als aparte foto laten zien).
Wat de blauwe schijn op andere foto betreft. Er kan iets mis zijn aan mijn ogen ook natuurlijk ;-).
Laptop (DELL XPS met 4K scherm) wordt gekalibreerdmet een Spider. Dit scherm wordt toch aanzien als 1 van de beste op de markt.
Ik zie wel dat indien in het kalibratie profiel afzet, het scherm veeeeel koeler is. Standard staan schermen veel te blauw.
Ik weet niet of het uwe gekalibreerd wordt?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht.... Ik weet niet of het uwe gekalibreerd wordt?
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Bij mij is het blauw ook te hevig. De lucht net boven de horizon is wel naturel, maar bovenaan is het (een beetje) té.
Desalniettemin een mooie foto.
PhilipLast edited by philitalia; 24 januari 2017, 08:16.Mvg Philip
Comment
-
Er wordt gediscusseerd over "teveel blauw" en ook over perfect "calibreren" van het scherm.
Als je op internet foto´s ziet (in online kranten bijvoorbeeld) en die foto`s zijn gewoon goed. Waarom zou je dan gaan calibreren?
Bij mij is de lucht op de foto zeker niet blauwer dan een normale blauwe lucht.
Comment
Comment