Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik vind dit een leuke compositie : het wolkje, de blok ijs. De rommelige voorgrond stoort mij wel wat. Zonder de takken was voor mij aangenamer kijken geweest.
Qua instellingen zou je toch voor een kleiner diafragma mogen gaan (groter f-getal) aangezien je genoeg licht had aan je sluitertijd te oordelen.
De scherpte ligt nu vooral op de (oninteressante) voorgrond.
Spectaculair landschap, dat wel.
De voorgrond valt inderdaad teveel op en is daardoor storend voor de compo.
Ik heb een update gemaakt: onderaan een deel weggecropt en de paar storende takken die over het water staken ook weggedaan.
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat meer contrast in te stoppen.
Qua scherpte: ik kon inderdaad een lagere snelheid nemen. Gewoon niet op gelet. De autofocus richtte ik op de ijsberg. Vandaar dat de voorgrond die dichter is (met takken en strand) scherper is dan de bergen. Maar bij uitvergroting zie ik toch nog veel detail in de gletsjer op de achtergrond vind ik.
Bedankt voor de tips,
Raf.
Ieder zijn visie en beoordeling maar voor een indruk over de natuurlijke omgeving verkies ik de originele omdat dit er bijhoort. Ik weet dat ik op dat vlak van die analyse dikwijls alleen sta maar ga me daar nooit in verloochenen. De maker doet met zijn foto wat ie wil en beide foto's zijn uiteraard mooi, goed van diepte, inhoud en kleur.
Zeer fraai landschap. Ik denk dat een stapje opzij (dus zonder tak) het mooist was geweest.
Waarschijnlijk wel, indien die kanten niet vol lagen met meegespoelde struiken en hout en dit is dikwijls het geval daar. Ik zal teveel aandacht gehad hebben voor de ijsberg en het achterliggende landschap en niet genoeg op de voorgrond gelet.
Comment