Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Dit bekende stadszicht heb je heel mooi op de plaat gezet
De opname toont in een browser te rood, als je deze opent in PS dan is hij OK
Dit heeft te maken met het feit dat er geen kleurprofiel aan de opname hangt
Dit bekende stadszicht heb je heel mooi op de plaat gezet
De opname toont in een browser te rood, als je deze opent in PS dan is hij OK
Dit heeft te maken met het feit dat er geen kleurprofiel aan de opname hangt
grts
Sieg
bedankt siegm heb nu embed color profile aangevinkt bij exporteren en update geplaatstm is het nu beter zo
bedankt siegm heb nu embed color profile aangevinkt bij exporteren en update geplaatstm is het nu beter zo
Perfect nu ! De rode zweem is weg en nu heb je de natuurlijke warme kleur die bij deze plaats hoort.
Dus nooit vergeten om een sRGB profiel aan een opname te geven die je op het net wilt plaatsen ;-)
Perfect nu ! De rode zweem is weg en nu heb je de natuurlijke warme kleur die bij deze plaats hoort.
Dus nooit vergeten om een sRGB profiel aan een opname te geven die je op het net wilt plaatsen ;-)
grts
Sieg
Uiteraard alweer een domme vraag van mijn kant maar hoe geeft je aan een opname een sRGB-profiel mee ?
En wat de foto aangaat : zie niet meteen hoe dit verbetert zou kunnen worden. Superplaat!
"I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)
Uiteraard alweer een domme vraag van mijn kant maar hoe geeft je aan een opname een sRGB-profiel mee ?
En wat de foto aangaat : zie niet meteen hoe dit verbetert zou kunnen worden. Superplaat!
Hangt af met welk programma je de foto's afwerkt, meestal komt het erop neer dat je er een sRGB profiel aan de foto geeft zodat deze op verschillende browsers hetzelfde getoond wordt
Even Googelen en je krijgt heel veel tips, dit is er eentje van en heel duidelijk http://www.photofacts.nl/fotografie/...rophotorgb.asp
Deze opname had eerst in Firefox een rode kleur i.p.v. het warme gele zoals je 'm nu ziet :-)
Hangt af met welk programma je de foto's afwerkt, meestal komt het erop neer dat je er een sRGB profiel aan de foto geeft zodat deze op verschillende browsers hetzelfde getoond wordt
Even Googelen en je krijgt heel veel tips, dit is er eentje van en heel duidelijk http://www.photofacts.nl/fotografie/...rophotorgb.asp
Deze opname had eerst in Firefox een rode kleur i.p.v. het warme gele zoals je 'm nu ziet :-)
grts
Sieg
Bedankt !
Ik werk in LR, en voor zover ik het verhaal begrijp, dus eigenlijk in een te "rijke" kleuromgeving (met standaardinstellingen) om op het net te publiceren.
Zal nog eens wat verder googlen en zien wat ik met LR dan kan doen (eigenlijk zou je het kleurprofiel moeten kunnen instellen bij het exporteren, toch ?).
"I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)
Comment