Dag allemaal, dit zijn twee probeersels met landschappen. Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Twee landschappen
Collapse
X
-
-
Re: Twee landschappen
Bij beiden heb je goed gebruik gemaakt om diepte te creëren
Bij de eerste zou ik er bovenaan een klein stukje afhalen zodat die verloren takjes wegvallen, tevens komt dat je horizon uit het midden
Bij de tweede zou ik de hooglichten in de lucht naar beneden halen, dit is nu net iets te licht
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
-
Zoals Sieg al schreef, goed diepte gecreeerd.
Bij de eerste heb je goed belicht voor de lucht. Hierdoor moet je de schaduwen wat oplichten.
Bij de tweede heb je belicht voor de voorgrond, waardoor je lucht uitgebrand is.
Ofwel een Grad ND gebruiken, ofwel voor de lucht belichten en achteraf bewerken.
Tweede heeft naar mijn mening meer potentieel, als je de belichting zou verbeteren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtBij beiden heb je goed gebruik gemaakt om diepte te creëren
Bij de eerste zou ik er bovenaan een klein stukje afhalen zodat die verloren takjes wegvallen, tevens komt dat je horizon uit het midden
Bij de tweede zou ik de hooglichten in de lucht naar beneden halen, dit is nu net iets te lichtNikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
Bedankt allemaal. Ik belicht steeds onder merk ik, is een deel niet durven en m'n scherm mag ook eens gekalibreerd worden. Die hooglichten in de tweede heb ik al flink naar beneden gehaald, ik had gewoon niet in de zon moeten fotograferen. Al is die foto nog wel te verbeteren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pim89 Bekijk berichtBedankt allemaal. Ik belicht steeds onder merk ik, is een deel niet durven en m'n scherm mag ook eens gekalibreerd worden. Die hooglichten in de tweede heb ik al flink naar beneden gehaald, ik had gewoon niet in de zon moeten fotograferen. Al is die foto nog wel te verbeteren.
al vind ik beide foto's mooi ,alleen de lucht van de tweede is niet goed
Comment
-
Comment