Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
Allereerst bedankt voor al de mooie reacties en felicitaties. Ook het HoF-team bedankt voor het plaatsen in de eregalerij.
Diegenen die mij kennen, weten dat ik iemand ben die graag het goede onderstreept, maar ook niet aarzelt om verbeterpunten aan te geven.
Daarom zou ik graag van de gelegenheid gebruik willen maken om wat anders ter discussie te brengen.
Een van de forumregels is dat een in Showcase geplaatste foto, zo mooi en vooral goed moet zijn, dat hij alleen nog ingelijst hoeft te worden ,om te kunnen pronken op een expositie.
Omdat we allemaal mensen zijn, mogen er dan m.i. best nog foutjes inzitten. Daarom krijgt de fotograaf (na tips) de mogelijkheid om dat d.m.v. een update te verbeteren.
Helaas moet ik concluderen dat de laatste tijd bij de landschapsfoto's die in de HoF geplaatst worden het weleens anders is. Als voorbeeld neem ik de foto van JorisV van de Blankenbergse pier.(Sorry Joris)
Een schitterende foto, qua kleur en compo , vooral vanaf dat standpunt. En zeker mijn petje af voor het originele blenden, met verschillende sluitertijden.(lees beweging)
Maar o zo jammer dat er boven de pier een duidelijke halo is te zien. In mijn optiek is de foto dan niet "af".
Die week daarvoor een foto met een stevige vlek, die aangekaart was door forumleden, ook in de HoF.
Daarom een vraag aan het HoF-team : Zou u een foto, in groot formaat, met een vrij duidelijke "fout" aan uw salonmuur willen ?
In mijn beleving waren er landschapsfoto's die op die weken geplaatst zijn, die wel perfect waren, maar helaas in de HoF overgeslagen zijn.
Toch wil ik mijn respect voor het team niet onder stoelen en banken steken, en zeker bedanken voor de tijd en energie die er in wordt gestoken.
Verder besef ik terdege dat foto's nomineren ook mensenwerk is. Zowel mijn commentaar op foto's, als deze kwestie hebben maar één doel. Elkaar opstuwen naar een hoger niveau !
Ik heb hiermee bewust een paar dagen na mijn nominatie gewacht, omdat de meeste felicitatie gebeurt zijn, en dat er dan toch niet meer op mijn topic geklikt wordt.
Waarmee ik duidelijk wil maken dat ik er zeker niet op uit om een heleboel onrust te veroorzaken. Maar ik hoop natuurlijk wel dat onze moderator dit oppikt.
Ik zou hier een korreltje zout aan willen toevoegen.
Het zal me wel niet populair maken, maar an sich is dat eigenlijk niet zo erg. Ik kom graag uit voor mijn eigen persoonlijke mening, wetende dat anderen zeker en vast een totaal andere mening mogen hebben. Zolang het maar respectvol blijft aan beide kanten.
Mij storen namelijk ook een aantal dingen aan de HoF.
Er is namelijk een enorme tegenstelling tussen enerzijds het oorverdovende bravo geroep bij elke HoF foto, en het blijkbaar chaotische karakter van de keuze van de HoF foto's.
In de HoF-uitleg staat dat ze "enkele van de betere foto's in de aandacht willen plaatsen". Er komen inderdaad meestal geen "slechte" foto's in die lijst, maar week na week constateer je dat er pareltjes vergeten worden. En het ergerlijke is dat er daar totaal geen lijn in te trekken is : waarom de ene foto wel, en de andere niet ?
Ikzelf beschouw de HoF lijst dus helemaal niet als een lijst van "beste foto's" of "winnaarsfoto's", maar wel als een lijst die me toelaat om een aantal foto's in subfora die ik niet kan volgen eens van nabij te gaan bekijken. Je zal me dus ook niet betrappen op voetengestamp en hoerageschreeuw op elke foto in de HoF. De foto's die ik interessant vind ga ik dus wel bekijken, en eventueel een commentaartje geven, niet omdat ze in de HoF staan, maar omdat ik het een goede foto vind.
Maar, wetende dat er regelmatig pareltjes vergeten worden (toch in dit landschaps-subforum) vind ik het doodjammer dat de lijst niet "alle" pareltjes bevat. doodjammer is dat, echt doodjammer.
Dank je Johan om dit eventjes aan te kaarten ,je schrijft wat heel velen aanvoelen !
ik zal het niet herschrijven ,maar daar zouden idd de pareltjes moeten inkomen ,ik zie er hier iedere week opnieuw waar ik mijn hoedje voor af doe en enorme bewondering voor heb ,wetend wat landschapsfotografie inhoud ,en dan is het spijtig dat deze dan niet gedeeld worden via de HOF over de rest van het forum ,heel spijtig
Nu pas je reactie gezien en gelezen Johan en Pieter
En ik kan jullie alleen maar bijtreden, er is kop noch staart aan te krijgen hoe de HOF selectie gebeurt
Doch weet ik heel zeker dan sommige personen gevolgd worden, dat hebben we al genoeg mogen zien dat steeds dezelfde personen opgemerkt worden.
Ik heb hier ooit eens een discussie opgestart daaromtrent en hetgeen eruit kwam was wel héél duidelijk, het antwoord was " we kunnen niet alle foto's van die week zien, daarom wordt er teveel gepost"
Als je dan heel eerlijk bent kan je ook geen eerlijke keuze maken natuurlijk
Maar soit, je wint er niks mee en je wordt er zeker niet rijker van, dus zo belangrijk is die HOF niet
Nog even dit, ik weet dat ikzelf al regelmatig tegen de schenen geschopt heb van de persoon/personen die de HOF kiezen,
Dat dit niet in de smaak valt heb ik al ondervonden, een opname van mij zal niet snel in de HOF belanden
Daarentegen kan ik wel gerust zeggen dat ik steeds mijn mening geef zonder rond de pot te draaien, en zolang dat kan heb je een deftig forum
Tevens is het nog steeds belangrijker (volgens mij) om felicitaties te krijgen van mede fotografen omwille van een mooie foto i.p.v. felicitaties omdat je in de HOF staat
Tevens is het nog steeds belangrijker (volgens mij) om felicitaties te krijgen van mede fotografen omwille van een mooie foto i.p.v. felicitaties omdat je in de HOF staat
Deze ben ik het helemaal mee eens Sieg.
Als je een foto plaatst, en je krijgt een hoop mooie reacties geeft dit voor mij in ieder geval heel veel genoegdoening.
Comment