Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tussen de druivenvelden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Tussen de druivenvelden

in de omgeving van Rüdesheim waar een stoeltjeslift je naar het 'Niederwald Denkmal' brengt. Persoonlijk vind ik de Rijn tussen Koblenz en Rüdesheim - en de Moezel - het mooist in de herfst. Ditmaal waren mist en regen met af toe een zonnepoging ons deel welke dan toch voor speciale sferen zorgde en deze heb trachten in beeld te brengen, zo ook de voorheen gezien 'Loreley'. Of het jullie bevalt zal ik wel lezen

Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Re: Tussen de druivenvelden

Moest de stoeltjes lift op de foto ?

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

Comment

Zeker geslaagd hoor Raymond mede door de mooie herfstkleuren
      De lijnen en vlakken in het onderste deel zijn ook knap om zien

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Mooi gespeeld met de kleuren en vlakken. Je durf om het op deze manier te doen, mag geprezen worden !
        De verscherping niet mijn ding. (op de jpeg ?) Ook in de lucht , net boven de druivenhelling, zie ik iets wat lijkt of de pixels aan het verwaaien zijn.
        Last edited by Johan1956; 10 november 2016, 18:24.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

De opbouw van de foto vind ik wel heel knap gedaan..Heel mooi die vlakverdeling van voor naar achteren.., stoeltjeslift is hier toch je onderwerp, dus die moest op de foto ja..
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

Comment

Raymond ,wat moet ik hier op zeggen weeral waarschijnlijk (ben het eigenlijk zeker )heb jij een eigen kijk op je bewerking van je foto's en ik wil iedere keer zo graag reageren maar ik ben verdorie geen fan van die soort bewerking en zelf zou ik die foto willen anders zien ,maar ja het is jou foto he ,dus bij deze weer mijn reactie je moet daarom zeker jou eigen ding niet veranderen want miss is het juist dat wat ik bewonder

Comment

De stoeltjeslift kadert in het landschap en is in deze voor mij op zijn plaats. Voor de rest heb ik zowat hetzelfde gevoel als Bopatje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                Raymond ,wat moet ik hier op zeggen weeral waarschijnlijk (ben het eigenlijk zeker )heb jij een eigen kijk op je bewerking van je foto's en ik wil iedere keer zo graag reageren maar ik ben verdorie geen fan van die soort bewerking en zelf zou ik die foto willen anders zien ,maar ja het is jou foto he ,dus bij deze weer mijn reactie je moet daarom zeker jou eigen ding niet veranderen want miss is het juist dat wat ik bewonder
                Bopatje, je reactie zou me tot tranen toe bewegen, zo ontcijfer ik je uitleg. Verschillend zijn van visie kan ook betekenen : Verschillend van stijl en daar geloof ik rotsvast in. Met mijn kleurfoto's zit ik hier niet in de juiste lade, dat is duidelijk en ga daar ook mijn conclusies uit trekken want 'terugvechten' is een weg die ik al enige tijd heb verlaten en dit na een kennismaking en cursus bij de beeldende kunsten wat me een andere analyse en kijk heeft bezorgt op een beeld (zo ook foto's), dat kan je soms merken in mijn uiteenzetting. Ook ben ik breder bij de opvattingen en variëteiten in de verschillende bewerkingen en uitstralingen (inhoud, sfeer en vorm) van een beeld eveneens met aandacht voor de persoon die achter een 'werk' zit. Voilà, en nu stop ik anders heb ik nog zeker vier bladzijden nodig om te argumenteren en filosoferen
                Misschien zie ik je bij Frakske weer zondag, dat is toch mijn intensie, ze moet alleen nog uitkomen
                In ieder geval en oprechte merci voor je schrijven alsook alle andere schrijvers !

Comment

Elk zijn ding zou ik zo zeggen. Het belangrijkste is dat de commentaren respectvol blijven en da's hier het geval, dus da's toch fijn . Met foto's is het zoals met wijn. Je kan er lange verhalen over vertellen en vele theorieën over uiteenzetten. Echter als de diegene die hem drinkt hem lekker vindt, is het ok. Zo ook met foto's. Bij deze Raymond, gewoon je ding doen, er plezier aan beleven! Ik zou het ook anders gedaan hebben, maar er valt toch ook wel iets te zeggen voor deze gedurfde foto. Heeft toch wel zijn journalistieke waarde!
                  https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Deze bevalt zeker. Mooie en voor mij, want nooit eerder gezien, vreemde combinatie van een kabelbaan met wijnvelden. Prachtige kleuren.
                    Zelf had ik het gele linkerhoekje aan de onderzijde er afgehaald dan komt m.i. er een sterker evenwicht in de foto.
                    http://www.smuttynose.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                      Bopatje, je reactie zou me tot tranen toe bewegen, zo ontcijfer ik je uitleg. Verschillend zijn van visie kan ook betekenen : Verschillend van stijl en daar geloof ik rotsvast in. Met mijn kleurfoto's zit ik hier niet in de juiste lade, dat is duidelijk en ga daar ook mijn conclusies uit trekken want 'terugvechten' is een weg die ik al enige tijd heb verlaten en dit na een kennismaking en cursus bij de beeldende kunsten wat me een andere analyse en kijk heeft bezorgt op een beeld (zo ook foto's), dat kan je soms merken in mijn uiteenzetting. Ook ben ik breder bij de opvattingen en variëteiten in de verschillende bewerkingen en uitstralingen (inhoud, sfeer en vorm) van een beeld eveneens met aandacht voor de persoon die achter een 'werk' zit. Voilà, en nu stop ik anders heb ik nog zeker vier bladzijden nodig om te argumenteren en filosoferen
                      Misschien zie ik je bij Frakske weer zondag, dat is toch mijn intensie, ze moet alleen nog uitkomen
                      In ieder geval en oprechte merci voor je schrijven alsook alle andere schrijvers !
                      tot bij Frakske

Comment

Je moet het maar doen om zoiets te fotograferen. Velen zouden die stoeltjes wegclonen maar vind het nu persoonlijk een meerwaarde. Je bewerking vind ik minder, maar das smaak!
                        Eerlijkheid duurt het langst!!
                        Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Thanks Tantine voor je waardering.
                          Men heeft het nogal over 'bewerking', dat is zeker persoonlijk en smaak, nochtans heb ik hier bijna geen verandering aan toegevoegd en dat blijft me verwonderen en achtervolgen Of moest ik nu juist wel veranderingen aanbrengen ? Kan je geloven dat ik het soms niet meer weet ! Ga daar niet verder meer over doorbomen want daarvoor heb ik te veel respect voor ieders visie, maar ga er wel een mouw aanpassen
                          @ Bopatje : We hebben blijkbaar mekaar gemist, jij gisteren en ik vandaag. Frakske is er ziek van

Comment

Working...
                          X