Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Compositie vind ik uitstekend (echter wel iets te eng in het kader) maar ik had toch gekozen voor meer contrast in de nabewerking, het kasteel komt volgens mij niet genoeg tot uiting.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Bedankt voor de fijne reacties..
Had in de hele foto al behoorlijk wat contrast gestopt, zeker als ik naar de originele raw kijk...Vond de mist juist sfeer geven, en meer contrast vind ik dat een beetje verloren gaan.
Het beste is dat ik nog eens terug ga op een zonnige heldere dag denk ik, kwartiertje rijden voor mij..
Jos, selecteer eens enkel het kasteel en breng wat contrast aan met de bekende S curve in "Curven".
Wel beetje voorzichtig zijn anders is de sfeer weg, en die zal al zeker foetsie zijn als je over de gehele foto meer contrast aanbrengt.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Mooi en het nevelige vind ik net een meerwaarde, als je meer contrast gaat steken dan gaat die sfeer toch wat verloren
Wel zou ik het ook liever wat ruimer gezien hebben
Bedankt nogmaals voor de reacties en suggesties..
Over de ietwat krappe compo, had eerst de 11-16 erop, maar dan had ik veels te veel voorgrond met riet in beeld naar mijn zin, besloten om dan met meer mm's dan een pano te maken. Maar heb in de hoeken meer beeld verloren dan gehoopt waardoor die boven wat krap is geworden, in de up heb ik wat lucht bijgetoverd..
Luc, ik heb lokaal nu een S-curve toegepast op het kasteeltje, en inderdaad is het beter zonder sfeer in te boeten...Bedankt..
Normaal werk ik eigenlijk nooit met selecties, maar hier werkt het duidelijk..
Comment