Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdaling Wildes Mannle

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Afdaling Wildes Mannle

Twee beelden tijdens de afdaling van Wildes Mannle, een 3019m hoge berg in Oostenrijk. Ideaal weer toen. Zelf heb ik niet echt een voorkeur voor één van beide beelden.

Update

Bij de tweede is het misschien wel spijtig dat ik het topje linksboven mis, maar is me toen niet opgevallen.
    Last edited by aerts_bert; 29 oktober 2016, 11:07.
    I put the sexy in dyslexia

Re: Afdaling Wildes Mannle

De eerste foto vind ik schitterend qua compo.
    Wel wat teveel contrast door het harde licht daar. Zou wat nabewerken.
    Grts,
    Raf.

Comment

Was ook mijn eerste gedacht, spijtig van het harde licht en de harde afwerking
      Bij de tweede vind ik het vooral spijtig dat de top van de berg er niet opstaat, anders zou die m'n voorkeur hebben

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Wat bedoelen jullie juist met de harde afwerking? Hard contrast, teveel verscherpt?
        Dan kan ik eens een tweede poging doen.

Comment

Beide mooi maar de tweede heeft, ondanks de afgesneden bergtop, mijn voorkeur. Schitterende diepte hier en die drie op een rij zijn prachtig.
          Het tijdstip en het bijbehorende harde licht heb je niet voor het kiezen. Je kunt eens proberen om de hoge lichten iets te temperen en de schaduwen te verzachten maar niet zoveel dat het hele beeld flets wordt.
          http://www.smuttynose.nl

Comment

Beide zijn knap op hun eigen manier
            Peter
            mijn website : klik

Comment

Contrast past wel vind ik bij dit soort licht...Beiden mooi..
              Bij de 2e zou ik zelf de lucht wegcroppen, versterkt de foto enorm vind ik persoonlijk..
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

Comment

goed idee, jos.

als de top van de berg er niet op staat, beter een pak meer er af halen. Dan heeft de tweede absoluut mijn voorkeur.
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Ik heb een update geplaatst van de eerste met wat minder contrast. Deze is wel wat minder gecropt.

Voor de tweede is het inderdaad een mogelijkheid om de lucht eraf te croppen.

Bedankt voor jullie commentaar.

Comment

Working...
                  X