Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Indrukwekkend ruig landschap
Heb je heel mooi kunnen weergeven met een goed gekozen compo
Als dat linksboven mensen zijn die daar staan is deze plaats toch wel zeer imposant van grootte
Enorm veel diepte, zowel op fotografisch vlak als in de werkelijkheid.
Zeer fotogeniek landschap.
Mooi, zacht licht door de filtering van de wolken en de sombere wolken op de achtergrond geven het landschap extra dramatiek mee.
Fjašrįrgljśfur... Ik heb enkele pogingen gedaan... ik denk dat u wellicht ongeveer de enige bent op dit forum die deze naam fatsoenlijk kan uitspreken .
Fjašrįrgljśfur... Ik heb enkele pogingen gedaan... ik denk dat u wellicht ongeveer de enige bent op dit forum die deze naam fatsoenlijk kan uitspreken .
Mvg.,
Smets84.
LOL, dat lukt me enkel na een Karmeliet of 5.
Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G Website - 500px - Instagram
Enorm veel diepte, zowel op fotografisch vlak als in de werkelijkheid.
Zeer fotogeniek landschap.
Mooi, zacht licht door de filtering van de wolken en de sombere wolken op de achtergrond geven het landschap extra dramatiek mee.
Mvg.,
Smets84.
Er zijn algemeenheden voor de uitspraak hoor De klemtoon altijd op de eerste letter, au wordt iets als ui, ö wordt u, įr betekent rivier en wordt aur, ll wordt tl enzovoorts.
De kortste namen zijn nog het moeilijkste uit te spreken : Raufarhafnarhreppur gaat nog, Eyjafjallajökull ook. Veel namen zijn een samenraapsel van betekenissen. Įrskogssandur betekent : de zandvlakte bij het bos (?) aan de rivier. Eyjafjallajökull zoiets als " het eiland bij de berg naast de gletsjer". Heimaey betekent : het thuiseiland. Reykjavik betekent : baai met rook. Het is een vreselijk moeilijke taal.
Maar waar er het meest mee wordt gelachen is het dorpje Höfn, ze ademen in in en zeggen "hup". Als je er niet ben geboren kan je het niet (vrouw is logopediste).
Een zeer goede vriend daar heet Gušjón Hreinn Hauksson, het is nu al 14 jaar dat ik oefen op zijn tweede voornaam. Het lukt me nooit .
Ik wou met deze reactie maar zeggen : Ik ben bezeten van een land of ik ben het niet
Een "beetje" houden van een land is er voor mij niet bij, net zomin als je niet een "beetje" zwanger kan zijn.
Maar nu spreek ik volledig uit eigen naam, dus spaar me deze keer een beetje zou ik zeggen.
Fjašrįrgljśfur zou (ik spiek nu echt niet) zou een kloof moeten zijn bij een rivier waar behoorlijk wat vlinders rondvliegen.
Comment