Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Trevose Head Lighthouse [ update ]
Collapse
X
-
[Showcase] Trevose Head Lighthouse [ update ]
Last edited by jos82; 23 september 2016, 20:51.Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITELabels: Geen
-
-
Re: Trevose Head Lighthouse
Prachtige compo en LE. Zeer maar dan ook zeer scherp. Dat de achtergrond bijna even scherp is als de voorgrond voelt een beetje vreemd aan
Comment
-
Net een iets ander compo, omdat je wat hoger stond. De prachtige structuur van de rotsen komt ook mooi tevoorschijn.
We hadden een een mooie gouden ondergang in gedachten, maar dit is toch ook zeer mooi .Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
Vriendelijke groeten, Johan
Comment
-
Schitterende opname hoor Jos, weer eentje om in te kaderen
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
-
Jos, dit vind ik een schitterend plaatje ook al ben ik weinig te vinden voor bevroren toestanden, maar hier zit voor mij nog net genoeg beweging in door de prachtige slierten en opspattend water tegen de rotsen in de verteKunst is genieten - genieten is een kunst !
Comment
-
Heel mooie locatie en heel goed gemaakte compositie maar de foto oogt enorm mat.
Eerst de blauwzweem uit de foto halen en dan bewerken in de Lab modus en alle kanalen van 125 naar 75 zetten.
Een beetje schilderen met 'Tegenhouden' en 'Doordrukken' en dan heb je een pracht van een foto waar de kleuren en het reliëf eraf spatten.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
-
Bedankt iedereen voor de fijne reacties..
Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk berichtHeel mooie locatie en heel goed gemaakte compositie maar de foto oogt enorm mat.
Eerst de blauwzweem uit de foto halen en dan bewerken in de Lab modus en alle kanalen van 125 naar 75 zetten.
Een beetje schilderen met 'Tegenhouden' en 'Doordrukken' en dan heb je een pracht van een foto waar de kleuren en het reliëf eraf spatten.
Heb het toegepast en update geplaatst...Denk dat je dit ongeveer in gedachten had..
Als ik zelf moet kiezen gaat mijn voorkeur nog wel uit naar het origineel..Komt ook misschien dat ik er zelf heb gestaan, en het meer over komt met mijn beleving..Inderdaad tikkeltje blauw, maar was 45 min voor zonsopkomst...Met de correctie vind ik nu de wolken te grijs terwijl die echt nog blauw waren..Vuurtorentje is nu wel correct wit..
Door het dodge en burn zit er nu nog wel meer punch in de rotsen, dat is zeker niet verkeerd..Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
In mijn beleving zat het er een beetje tussenin.
De structuur van de rotsen is zeker nog mooier geworden.Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
Vriendelijke groeten, Johan
Comment
-
Hoe het toen was Jos, weet ik natuurlijk niet, maar de update vind ik veel mooier dan de eerste foto en dat moet je toch ook toegeven, of niet?
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
-
-
Voor mij ook de update, de kleuren lijken me veel realistischer én vooral mooier
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk berichtHoe het toen was Jos, weet ik natuurlijk niet, maar de update vind ik veel mooier dan de eerste foto en dat moet je toch ook toegeven, of niet?
Nogmaals bedankt!!Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
Voor mij is het blauwige in het water en de lucht veel mooier. De rotsen misschien tussen het originele en de update in. Maar ik was er natuurlijk niet bij. Wel uitermate knap beeld.
Mvg
Patrick
Comment
Comment