Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Re: waterval automatisch bewerkt door Google foto´s
Blauwe schijn in het water is nog ok, maar ook de rotsen in het blauw is misschien een beetje veel van het goede.
Zo'n cheezy kadertje er rond geeft mij eerder het gevoel van een Instagram snapshot dan van een foto, geen idee welke meerwaarde dat heeft.
Verder is het water wel mooi vastgelegd door de trage sluitertijd en de compositie is ook ok, al is die misschien wat krap.
In het kort, je foto niet laten verknoeien door automatische brol filters en kadertjes. Mijn humble mening hé
Rob, de foto is genomen toen de zon al weg was vandaar de blauwe gloed.
De Google foto vond ik zo´n typische foto die ze op goedkope souveniers anzichtkaarten zetten .
Vriendelijke groet Roel
Mooie waterval...Zou inderdaad niet te veel met dit soort auto filters werken..
WB is in Lightroom of Photoshop vrij gemakkelijk te corrigeren door met het pipet op het lichte gedeelte in de waterval te klikken....Dan krijg je DIT
Nog niet 100% perfect, maar voor mij ziet het er nu wel natuurgetrouw uit..
Thuis op een deftige monitor kan ik de 2de wel apprecieren kwa kleuren! Zeker in het blue hour geval. 'k zou hem zo houden.
De 3e vind ik dan weer te groen
Google maakt er idd wel een postkaartje van, zelf niet zo'n fan van aggresieve filters, maar kan me wel inbeelden dat velen het interessant vinden en leuk om te zien.
Thuis op een deftige monitor kan ik de 2de wel apprecieren kwa kleuren! Zeker in het blue hour geval. 'k zou hem zo houden.
De 3e vind ik dan weer te groen
Google maakt er idd wel een postkaartje van, zelf niet zo'n fan van aggresieve filters, maar kan me wel inbeelden dat velen het interessant vinden en leuk om te zien.
De tweede heeft wel degelijk iets, maar de link van jos82 heeft wel de juiste witbalans.
Mooie foto ook.
Comment