Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strandhuisjes + UP

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Strandhuisjes

[QUOTE=Sieg;4485881 @ Johan, je moet eigenlijk eerst een profiel aan de opname geven, en dan kan je moeiteloos bewerken ;-)
    grts
    Sieg[/QUOTE]
    Bedankt voor de tip, Sieg. En fijn dat je weer van de partij bent !
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

heel knappe opname, de up is de betere
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
        .... En fijn dat je weer van de partij bent !
        Bwah .... ik vond persoonlijk de vakantie ook wel gezellig hoor Johan ;-)

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
          Bedankt voor de update. Het groen is inderdaad nog niet helemaal weg.
          Ik wilde eens wat proberen in PS, maar je foto krijgt dan rare kleurtjes.
          Dus eens meer van je foto's binnengehaald. Dan blijken ze allen een raar kleurtje te krijgen ?
          Staat er misschien een instelling in je camera (of software) niet goed ? Dan bedoel ik de kleurruimte, zoals adobe RGB, S-RGB e.d.
          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Update is duidelijk toch al beter hoor
          Maar er hangt inderdaad geen kleurprofiel aan je opname, dus @ Johan, je moet eigenlijk eerst een profiel aan de opname geven, en dan kan je moeiteloos bewerken ;-)
          @ Djivan, je kan het er volledig uitkrijgen door groen en geel naar beneden te halen
          Doch ik zou 'm zo laten zoals nu, zit er toch nog wat kleur in maar het is niet meer storend

grts
          Sieg
          Johan, deze opname werd in sRGB gemaakt. Ik heb een lange periode de picture style van mijn toestel (60D) op landschap gezet, en dit intensifieert het groen en het blauw (volgens de handleiding toch), misschien vandaar.
          Voor latere foto's heb ik de picture style op neutraal gezet omdat ik nogal eens de opmerking kreeg dat mijn luchten en zeeën te blauw waren ondanks het feit dat ik niet aan de kleurschuivers was geweest.

Sieg, wat bedoel jet met "je moet eerst een profiel aan de opname geven" voor het bewerken ? Dat ken ik nl. niet ?

Comment

Bedankt hoor! Zal ik onthouden.
            http://www.patricklemaire.photography/

Comment

Working...
            X