Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Door de gekozen compo is er een heel mooi dieptezicht ontstaan. Hulde !
Sla me gerust rond mijn oren als het niet zo is, maar het lijkt of de lucht zijn eigen WB heeft ? (groenig)
Door de gekozen compo is er een heel mooi dieptezicht ontstaan. Hulde !
Sla me gerust rond mijn oren als het niet zo is, maar het lijkt of de lucht zijn eigen WB heeft ? (groenig)
Mooie opname maar wel heel contrastrijk afgewerkt
De lucht heeft inderdaad een groene zweem zoals Johan schrijft
grts
Sieg
K'zou niet durven rond jouw oren slaan Johan, ben veel te blij met jouw reactie(s) .
Maar zoals ook Sieg opmerkte, de lucht is inderdaad apart bewerkt. Ik merk nu ook die groene zweem, vooral in de rechter bovenhoek.
Ga er me een achter zetten om het proberen op te lossen.
Als je hem gecropt hebt - dan zou ik een versie laten zien met minder lucht en meer strand op de voorgrond. Ik denk dat je zo meer dieptewerking zal kunnen verkrijgen.
Als het zo niet is - dan blijft het toch een heel mooie foto
Eens een up geplaatst waarbij ik een poging gedaan heb om het groen uit de lucht te verwijderen.
Er is nog wat groen te zien in de rechterbovenhoek, maar als ik dit ook weg wil, vrees ik dat ik de lucht moet omzetten naar zw/w, dat heb ik echter nog niet geprobeerd.
Ik hoor/lees wel of het in de up as voldoende genoeg weggewerkt is.
Bedankt voor de update. Het groen is inderdaad nog niet helemaal weg.
Ik wilde eens wat proberen in PS, maar je foto krijgt dan rare kleurtjes.
Dus eens meer van je foto's binnengehaald. Dan blijken ze allen een raar kleurtje te krijgen ?
Staat er misschien een instelling in je camera (of software) niet goed ? Dan bedoel ik de kleurruimte, zoals adobe RGB, S-RGB e.d.
Update is duidelijk toch al beter hoor
Maar er hangt inderdaad geen kleurprofiel aan je opname, dus @ Johan, je moet eigenlijk eerst een profiel aan de opname geven, en dan kan je moeiteloos bewerken ;-)
@ Djivan, je kan het er volledig uitkrijgen door groen en geel naar beneden te halen
Doch ik zou 'm zo laten zoals nu, zit er toch nog wat kleur in maar het is niet meer storend
Comment