Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Heel mooi uitzicht, heeft een tikje mee van Heiligenblut (A), maar toch had het beter gekund in de nabewerking.
Hooglichten wat temperen (rotsen te bleek) contrast 2 aanbrengen (structuur en diepgang v.h. woud) Vignetering minderen.
Wel heel mooie kleuren hoor.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Heel mooi uitzicht, heeft een tikje mee van Heiligenblut (A), maar toch had het beter gekund in de nabewerking.
Hooglichten wat temperen (rotsen te bleek) contrast 2 aanbrengen (structuur en diepgang v.h. woud) Vignetering minderen.
Wel heel mooie kleuren hoor.
bedankt voor je reactie, al wat je daar hebt opgenoemd is gebeurd, behalve de vignetering, die was er oorspronkelijk niet, met vignet gaat de aandacht net iets meer naar het kerkje, daarom heb ik die toegevoegd aan de opname.
qua hooglichten, ik begrijp wat je bedoelt, maar geloof me, ik heb daar deze al sterk verminderd want de rotspartij was zeer flets in het origineel,
maar misschien moet ik het nog meer temperen, zal dat eens bekijken.
ook niet vergeten dat het toen vrij hard licht was.
Hoe het was op dat moment speelt toch geen rol, hoe je foto eruit ziet des te meer.
Uw foto wordt beoordeelt zoals u ons die toont, wij kunnen nooit weten hoe het op dit moment eruit zag, en eerlijk gezegd, speelt dit zelfs geen rol.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Hoe het was op dat moment speelt toch geen rol, hoe je foto eruit ziet des te meer.
Uw foto wordt beoordeelt zoals u ons die toont, wij kunnen nooit weten hoe het op dit moment eruit zag, en eerlijk gezegd, speelt dit zelfs geen rol.
I know, dat is ook mijn motto, deze afwerking lijkt al geen kanten meer op het origineel
bijna geen enkele van mijn opnames eigenlijk
ik volg de redenering van LG wel, hier worden zoveel platen getoond die er lang niet uitzien zoals de werkelijkheid, om alleen al maar de toepassing van L.E. als voorbeeld te geven
De hooglichten in de rotsen wat temperen is imho ook een verbetering
Echt een pracht van een locatie..Denk wel dat ik de vorige van dit kerkje met de wolken in de bergen nog net wat beter vond...Hier is dan wel het licht op de voorgrond weer super...De zomerse kleuren spatten eraf..
Echt een pracht van een locatie..Denk wel dat ik de vorige van dit kerkje met de wolken in de bergen nog net wat beter vond..
Volledig mee eens, de eerste vind ik zelf de mooiste van de drie, vooral als je die in groot formaat bekijkt, want dan zie je het kerkje beter en is de grootsheid van de omgeving ook beter voelbaar.
Comment