Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Inderdaad je moet het maar zien om hier een foto van te nemen...Want ik vind het toch een mooi beeld...De was die hangt te drogen, de mus, en dan die mooie witte huizen erachter...Mooi..
Zou er wel nog wat extra contrast in durven te stoppen...
Zeker een hele mooie. Als je goed kijkt, blijkt gewoon alles echt op de juiste plaats en verhouding te zijn.
Misschien geen echte landschapsplaat, maar ik lig er niet over wakker.
Jan, probeer dit eens en zeg zelf wat je ervan vind:
In ACR,
Temperatuur: -2
Contrast: +35
Hooglichten: -47
Witte tinten: +56
Levendigheid: +48
Heel mooie foto qua compositie en ondanks de hoge zon toch nog alle details, maar toch oogt die zo dof. En het kan dus veel beter hoor.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
In ACR,
Heel mooie foto qua compositie en ondanks de hoge zon toch nog alle details, maar toch oogt die zo dof. En het kan dus veel beter hoor.
Interessant, dank je wel. Ik ga het uittesten, misschien vanavond en anders morgen.
In ACR,
Hallo LG,
Update geplaatst met de door jou voorgestelde instellingen. Ik heb de JPG van de RAW met nieuwe RAW instellingen aangepast. Het was me wat te ingewikkeld om mijn RAW instellingen te herberekenen naar de voorgestelde.
Het is absoluut levendiger zo maar het moet nog even bij mij bezinken
De up is al beter maar er is toch iets verkeerd gelopen want nu heb je een heel lichte blauwzweem in de foto.
Het is niet veel hoor maar toch een duidelijk verschil met wat ik bekwam. Misschien dit nog even corrigeren?
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment