Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Vrolijk vakantieplaatje voor in het album.
Toch wat opmerkingen, waar je misschien wat aan hebt.
Het water van het watervalletje is te blauwig, en de lucht ziet er naar mijn smaak een beetje gepimpt uit.
De Oleander trekt de aandacht weg van het hoofd-onderwerp.
Gezien decompositie van de eerste foto zou ik voor een 16:9 formaat gaan.
De brug lijkt daardoor veel langer te zijn dan dat ze eigenlijk is en die mooie bloemen fleuren het geheel op.
De witbalans juist zetten de kleuren wat aanpassen en die "Halo" proberen weg te werken.
De foto is eigenlijk genomen bij een veel te hard licht, rond de middag denk zo aan de schaduwen te zien, dan moet je daar in de nabewerking het beste proberen van te maken.
Mijn suggestie (KLIK) De klik haal ik direct weg als je dat wenst.
Gezien decompositie van de eerste foto zou ik voor een 16:9 formaat gaan.
De brug lijkt daardoor veel langer te zijn dan dat ze eigenlijk is en die mooie bloemen fleuren het geheel op.
De witbalans juist zetten de kleuren wat aanpassen en die "Halo" proberen weg te werken.
De foto is eigenlijk genomen bij een veel te hard licht, rond de middag denk zo aan de schaduwen te zien, dan moet je daar in de nabewerking het beste proberen van te maken.
Mijn suggestie (KLIK) De klik haal ik direct weg als je dat wenst.
Bedankt LG voor uw suggestie... zeker niet weghalen hoor...bedankt voor uw moeite!
De witbalans was inderdaad minder goed in mijn eerste post, ik hou er af&toe wel eens van om een heel gesatureerde foto te maken...
De lucht in jouw versie lijkt me nu wel een beetje naar de paars kant? (misschien ligt het aan het beeldscherm waar ik op kijk nu)
16:9 werkt inderdaad goed met deze foto...
De bloemen had ik eraf gehaald omdat die teveel aandacht zou trekken...
Die Halo is idd. beter weggewerkt... hoe heb je dat gedaan?
Alvast bedankt voor de suggesties iedereen! Kan hier goed leren ...
Comment