Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Dank u voor het kijken
Mvg
Francis
-------------------
Cameramodel: Canon EOS 5D Mark III
Lens: Tamron SP 24-70mm F/2,8 USD DI VC
Focuslengte: 24 mm
Diafragma: ƒ/9.0
Belichtingstijd: 0.0004 s (1/2500)
ISO-equivalent: 500
Belichtingsverstoring: -0.67 EV
Een landschap puur sang zou ik zeggen.
Knappe kleuren en mooie contrasten.
Een beetje jammer van de schaduw op die berg, maar er zijn dingen die je niet onder controle hebt ook natuurlijk.
Wat een pracht landschap zeg...Super ook dat smaragdgroene meertje ervoor...
Je hebt ondanks het wat harde licht er toch een hele knappe foto aan over gehouden...knap werk!!
Mooie omgeving en als je ziet in het beeld hoe klein de steengroeve aan de overkant van het meer is met rechts nog een huisje denk ik te kunnen zien dan kan je pas maar voorstellen hoe groot de omgeving is dat je hier hebt vast gelegd.
Mooie kleuren maar mis een beetje scherpte in de voorgrond. Vraag me af waarom iso 500.
Mooie omgeving en als je ziet in het beeld hoe klein de steengroeve aan de overkant van het meer is met rechts nog een huisje denk ik te kunnen zien dan kan je pas maar voorstellen hoe groot de omgeving is dat je hier hebt vast gelegd.
Mooie kleuren maar mis een beetje scherpte in de voorgrond. Vraag me af waarom iso 500.
Gr, Daniel.
Dank u voor uw feedback,
Ik wou absoluut een belichtingscompensatie voor de wolken, en auto ISO
Zonder belichtingscompensatie neem ik meestal in manueel en auto ISO
Met de 5D3 kan je geen belichtingscompensatie instellen in manueel dus moet ik met diafragma voorkeuze werken,
de sluitertijd mocht ook niet te klein zijn omdat deze vanuit een rijdende trein is genomen, en om zeker te zijn dat de sluitertijd meer als 1/500 zou zijn moest ik de ISO wat verhogen en hopen dat na de KLIK alles ok is . . . . 1/2500 was voor niets nodig
Vervelend moeilijk, met mijn Canon 7D2 heb ik dit probleem totaal niet, ik heb bij Canon hierover al een gesprek gehad, en zij geven toe dat dit beter kan; voor mij is dit echt een zwaar gebrek en een rede om later een andere Camera te kopen . . . vandaar dat Canon dit niet oplost in een nieuwe firmware update.
Mvg
Francis
Dank u voor uw feedback,
Ik wou absoluut een belichtingscompensatie voor de wolken, en auto ISO
Zonder belichtingscompensatie neem ik meestal in manueel en auto ISO
Met de 5D3 kan je geen belichtingscompensatie instellen in manueel dus moet ik met diafragma voorkeuze werken,
de sluitertijd mocht ook niet te klein zijn omdat deze vanuit een rijdende trein is genomen, en om zeker te zijn dat de sluitertijd meer als 1/500 zou zijn moest ik de ISO wat verhogen en hopen dat na de KLIK alles ok is . . . . 1/2500 was voor niets nodig
Vervelend moeilijk, met mijn Canon 7D2 heb ik dit probleem totaal niet, ik heb bij Canon hierover al een gesprek gehad, en zij geven toe dat dit beter kan; voor mij is dit echt een zwaar gebrek en een rede om later een andere Camera te kopen . . . vandaar dat Canon dit niet oplost in een nieuwe firmware update.
Mvg
Francis
Bedankt voor je toelichting Francis. Zo weten we nu ook onder welke omstandigheden deze opname is gemaakt.
Comment