Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Poppies ....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Poppies ....

ik had deze eerst gezien op mijn tablet, en het is een goed voorbeeld hoe een niet gecalibreerd beeldschermpje een foto kapot kan maken.

Op mijn gecalibreerd scherm kies ik persoonlijk duidelijk voor de "digitale" versie, want de andere lijkt me wat te flets.
    ik volg - zoals gewoonlijk - wel frakske dat het onderste OOF gedeelte net iets minder breed mocht zijn.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

niks aan te doen, ik moet hier ff off topic

a:
      Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
      ik volg - zoals gewoonlijk - wel frakske
      had ik nog niks van gemerkt ...

b:
      een goede analoge afdruk van een goede analoge opname zou 30 jaar geleden meer geleken hebben op je digitale dan op je analoge versie
      als die analoge versie een paar jaar aan de muur zou gehangen hebben of anders die 30 tussenliggende jaren in een album gezeten had dan zou het beeld je zgn. analoge versie benaderen

sorry Sieg, ik wou a en b hier ff kwijt
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht

a:
        Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
        ik volg - zoals gewoonlijk - wel frakske dat het onderste OOF gedeelte net iets minder breed mocht zijn.
        had ik nog niks van gemerkt ...
        in deze volg ik je dus niet (sorry voor de offtopic, Sieg).

maar,

b.

een goede analoge afdruk van een goede analoge opname zou 30 jaar geleden meer geleken hebben op je digitale dan op je analoge versie
        als die analoge versie een paar jaar aan de muur zou gehangen hebben of anders die 30 tussenliggende jaren in een album gezeten had dan zou het beeld je zgn. analoge versie benaderen
        Hier dan weer wel. Interessante uitleg.
        Last edited by Iegienie; 15 juni 2016, 14:34.
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Geen probleem Frans

sorry Sieg, ik wou a en b hier ff kwijt
          Geen sorry nodig hé Frans, we zijn hier om meningen te delen toch
          Ik kan je ergens wel volgen maar daarentegen hangt het er vanaf hoe je een opname wilt afwerken natuurlijk, ook vroeger deden we dit op verschillende manieren.
          Wil je meer een registratie van hoe het er uit zag dan is die tweede inderdaad de beste keuze
          Wil je daarentegen wat meer sfeer, een warm gevoel en wat meer eigenheid in de opname dan steekt die eerste er toch bovenuit

Trouwens ik had misschien beter het woordje analoog vervangen door retro ?

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Iedereen doet daar uiteraard zijn goesting mee hé,
            maar stel dat ik een roodborstje op die "retro" manier afwerk dan ga jij waarschijnlijk wel in het kamp staan van degenen die het liever pittiger en realistischer zagen ...
            en 't is allebei natuur voor mij
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
              Ik ga voluit voor de analoog versie, zachter en daardoor kan je er langer naar kijken
              ik volg volledig, knap hoor!
              de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
              Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

Comment

Iedereen doet daar uiteraard zijn goesting mee hé,
                maar stel dat ik een roodborstje op die "retro" manier afwerk dan ga jij waarschijnlijk wel in het kamp staan van degenen die het liever pittiger en realistischer zagen ...
                en 't is allebei natuur voor mij
                Da's dan ook totaal iets anders hé Frans, bij dieren/vogels heb ik het liefst zo een natuurlijk mogelijke weergave
                Maar voor al het andere heb ik er totaal geen problemen mee als er een filtertje over de opname wordt gelegd of er wat meer inspiratie wordt ingestoken
                Trouwens die opname van René met die IJsberen in de HOF vind ik dan wel weer heel knap, gewoon omdat het over the top is
                Maar het is zoals met alles hé, gelukkig heeft iedereen z'n smaak ;-)

grts
                Sieg

Comment

bericht verwijderd, was eigenlijk offtopic. sorry.
                  Last edited by Iegienie; 15 juni 2016, 22:44.

Comment

domme vraag maar was het de bedoeling om het groene gedeelte scherp te hebben en niet het stukje waarbij je meer de bloemen had (let op: ik bekijk deze op de tablet, dus ik kan mis zien). zo ja, waarom?

Comment

Mooi voor mij ook zeker de vintage versie

Comment

Nice one !!! Geef mij maar de eerste versie.
                        Ondanks de matte toning, krijg ik er toch wel een soort zomers gevoel van en ruik ik hooi.
                        deka
                        There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                          domme vraag maar was het de bedoeling om het groene gedeelte scherp te hebben en niet het stukje waarbij je meer de bloemen had (let op: ik bekijk deze op de tablet, dus ik kan mis zien). zo ja, waarom?
                          Het was expliciet mijn bedoeling om zo min mogelijk klaprozen binnen de dof te hebben
                          Ik heb er hier nog verschillende waarbij er meerdere bloemen scherp zijn (dus binnen de dof vallen) maar die tonen véél drukker en dat was niet de opzet van deze opname
                          Het was wel even zoeken in een veld klaprozen om er zo min mogelijk binnen de dof te hebben

grts
                          Sieg

Comment

ik stel me toch de vraag bij de calibratie van veel schermen. Op mijn samsung tablet (niet gecalibreerd, zeer helder beeld) kies ik ook voor de vintage, op mijn gecalibreerd scherm : no way !
                            misschien niet alleen de calibratie, maar ook de sterkte (aantal lumens) van het scherm ?

(maar misschien ben ik zelf wel de spookrijder waarvan sprake op de radio ?)

Comment

voor mij ook de eerste, heel mooi
                              groeten, Kristof
                              Canon EOS 5D mkII

Comment

de eerste versie vind ik mooier omdat het wat meer rust uitstraalt... mooie plaat....

Comment

Working...
                                X