Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn favoriet plaatsje II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: mijn favoriet plaatsje II

Oorspronkelijk geplaatst door MadHatter Bekijk bericht
    Heel mooie foto, inderdaad. Ik vind 'm echt prachtig. Mooie voorgrond, prachtige kleuren, en heel scherp zonder hard te zijn. Zeer goed!

Maar een polar lijkt me hier niet. Of toch niet belangrijk in de uitkomst. Bij een ondergaande zon heeft die (zo goed als) geen effect meer, dan is het nooit rechtstreeks licht, maar alleen maar weerspiegeld licht. Net als wanneer er wolken voor de zon zitten.
    toch was het verschil groot hoor vooral voor de reflectie op het water

Comment

Dààr had ik helemaal niet aan gedacht!

Comment

Heel mooie foto, inderdaad. Ik vind 'm echt prachtig. Mooie voorgrond, prachtige kleuren, en heel scherp zonder hard te zijn. Zeer goed!

Maar een polar lijkt me hier niet. Of toch niet belangrijk in de uitkomst. Bij een ondergaande zon heeft die (zo goed als) geen effect meer, dan is het nooit rechtstreeks licht, maar alleen maar weerspiegeld licht. Net als wanneer er wolken voor de zon zitten.
        Dat geeft een wereld van verschil, zonder pola had je niet zoveel details van de rotsen en het zand in het water kunnen zien.
        Een pola word niet enkel gebruikt om wat meer leven in een opname te brengen maar ook om reflecties weg te werken
        Ik heb nog een pola gebruikt indertijd voor het fotograferen van een auto, was een héél groot verschil met en zonder

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Mooie maar toch net iets andere kleuren dan anders......
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Dat geeft een wereld van verschil, zonder pola had je niet zoveel details van de rotsen en het zand in het water kunnen zien.
            Een pola word niet enkel gebruikt om wat meer leven in een opname te brengen maar ook om reflecties weg te werken
            Ik heb nog een pola gebruikt indertijd voor het fotograferen van een auto, was een héél groot verschil met en zonder

grts
            Sieg
            Ja, uiteraard. Maar zoals ik al schreef: Als de zon achter de wolken zit, of (zo goed als) onder is, is een veel groter deel van het licht een reflectie, en dus wordt het effect van een polar vele malen minder merkbaar. Reflecties in plassen is dan net nog van een andere orde, en hoewel ook daar het effect minder zal zijn, zal het niet helemaal weg zijn.

Comment

Ja, uiteraard. Maar zoals ik al schreef: Als de zon achter de wolken zit, of (zo goed als) onder is, is een veel groter deel van het licht een reflectie, en dus wordt het effect van een polar vele malen minder merkbaar. Reflecties in plassen is dan net nog van een andere orde, en hoewel ook daar het effect minder zal zijn, zal het niet helemaal weg zijn.
              Ik zou zeggen probeer het eerst uit ;-)

grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

En ik zeg dat ik het al heb uitgeprobeerd (meer dan eens) .

Maar nu ben ik hier al een paar keer langsgekomen, en elke keer blijf ik haken aan de foto. Ik vind hem echt heel mooi. Dat oranjerode links en dan dat diepblauwe rechts. Ik blijf 'm heel mooi vinden, met een interessante compositie.

Comment

Prachtig deze Patrick... Vooral de kleuren in de lucht, maar ook de voorgrond erg mooi...

Als ik dan toch wat kritisch mag zijn...De reflecties in de plassen lijken me eigenlijk wat te licht tov de lucht..
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                    Prachtig deze Patrick... Vooral de kleuren in de lucht, maar ook de voorgrond erg mooi...

Als ik dan toch wat kritisch mag zijn...De reflecties in de plassen lijken me eigenlijk wat te licht tov de lucht..
                    Is nochtans maar 1 opname hoor Jos [emoji6]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                      Is nochtans maar 1 opname hoor Jos [emoji6]
                      Oh...Misschien met gradient gewerkt achteraf in PS?
                      Het viel me op dat alle reflecties lichter zijn dan de lucht zelf..
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

Comment

Working...
                      X