Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Net zoals de vorige foto's zijn de kleuren/saturatie zoals de natuur het bedoelde; niet later bijgewerkt.
Het is niet omdat de camera het zo vastlegt dat de kleuren in het echt ook zo zijn hé ;-)
Dus eigenlijk heb je bijna altijd een nabewerking nodig om de kleuren natuurlijk weer te geven
Het is niet omdat de camera het zo vastlegt dat de kleuren in het echt ook zo zijn hé ;-)
Dus eigenlijk heb je bijna altijd een nabewerking nodig om de kleuren natuurlijk weer te geven
grts
Sieg
Dat is ook weer waar, Sieg. Voor zover wij ons kunnen herinneren benadert dit toch wel de realiteit van dat moment. De nazomerzon en de bewolking zorgden voor de kleuren en de contrasten. Uluru verandert hevig van kleur afhankelijk van de weersomstandigheden en was bijna oranje die dag, vandaar dat ik er even bijschreef dat er geen nabewerking (betreft saturatie) was gebeurd.
Op de foto's van de dag nadien is hij gewoon bruin, maar dat is minder spectaculair natuurlijk ;-)
@Blauwzwart : ik begrijp je vraag naar een referentiepunt wel, maar zelfs een auto of een mens aan de voet van de rots zou, denk ik, niet zichtbaar zijn. Hij is ongeveer 350 meter hoog en enkele kilometers breed.
Comment