Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Eentje van dezelfde grauwe regendag als de vorige.
Heb titel van de streek aangepast, want het is uiteraard niet De Ardeche, maar Den Dardeche. Streek mijner paasvakanties.
Update :
Origineel :
Voor de geïnteresseerden : de burcht staat in Borne.
donkerder maken : het was welles/nietes aan het regenen, er zat een enorm contrastverschil tussen de lucht en de rotsen, je wil de originele opname niet zien.
Maar, zonder te fotosoppen, toch in LR met Patrick zijn suggestie aan de slag gegaan, en een updateje gefabriceerd. Ik denk dat het een goede suggestie was !
Men vraagt zich af hoe die burcht daar gebouwd is. Mooie opname, er mocht zelfs van die grijze lucht een klein beetje meer te zien zijn geweest. Het toevoegen van contrast maakt je foto beter.
kleine update van de update : ik had de foto geprepareerd om af te drukken op "goedkoop" mat papier. had gemerkt dat ik systematisch de boel moest oplichten om op dat papier iet of wat representatief resultaat te krijgen (was voor de cursus). En dan uiteraard achteraf vergeten dat ik dat gedaan had, en de foto net iets te snel gepost. Mijn excuses voor de verwarring.
Comment