Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik ben maar een beginner maar de vraag die ik me stel is, waarom staat ISO hier zo hoog.
Is daar een technische reden voor?
Is f6.3 allicht de laagste diafragma waarde ?
In ieder geval heel mooi scherp op de kop. En dat is al heel belangrijk.
Ik denk een goede keuze met de ISO instelling. Je hebt een mooie combinatie van snelheid en DOF bereikt.
Zou wat mij betreft een beetje warmer mogen. Ik vond het mooi op geel-blauw -7 (PS)
Een 600 mm lens zal wel niet zoveel licht binnen laten, zeker bij de hoge snelheid. Verduidelijkt ook de hoge iso. Ook ik ben amateur, en probeer met een hoge aanvaardbare iso, een hoge snelheid om bewegingsonscherpte te voorkomen en dan is alleen de opening voor alles sherp of toch dof in te stellen.
Comment