Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

blue + UP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] blue + UP


    Graag jullie ongezouten mening, want landschappen fotograferen, dat is een stokpaardje voor mij, dus graag jullie opbouwende kritieken!





    Update




    Bedankt voor het komen kijken en jullie reacties!!!
    Last edited by Katrien1957; 3 april 2016, 07:31.
    Groetjes Katrien
    Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

  • #2
    Re: blue

    mooie rustgevende opname,prachtige zonsondergang en fijne spiegeling van het zonlicht op het strand.
    Groeten Leon
    http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
    Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

    Comment


    • #3
      Re: blue

      Mooie compo met een dreigende lucht.
      Mocht voor mij iets minder blauw zijn, komt nu nogal koel over
      Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

      Comment


      • #4
        Re: blue

        Mooie sfeer heb je hier vastgelegd
        Maar naar mijn gevoel te blauw afgewerkt omdat het zand hier ook blauw toont
        Uiteraard de vrijheid van de fotograaf om de kleuren aan te passen, doch hier zou ik het natuurlijk proberen houden

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: blue

          Mooi en ja hier hou ik van.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: blue

            Bedankt voor de fijne commentaar en het advies!
            Moet wel zeggen dat ik niets aan de kleuren had gedaan, er was daar een blauwe sfeer!

            Up geplaatst, hopelijk zit de bewerking ok, wat dat is nu juist mijn struikelblok in PS
            Mvg Katrien
            Groetjes Katrien
            Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

            Comment


            • #7
              Re: blue

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Mooie sfeer heb je hier vastgelegd
              Maar naar mijn gevoel te blauw afgewerkt omdat het zand hier ook blauw toont
              Uiteraard de vrijheid van de fotograaf om de kleuren aan te passen, doch hier zou ik het natuurlijk proberen houden

              grts
              Sieg

              Ik volg Sieg hier, zou het in elk geval is proberen want het is een leuke oefening om een foto te bekijken met verschillende WB.
              Hij oogt ook een beetje hard, misschien net iets teveel contrast. Kan ook zo geweest zijn natuurlijk.
              Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
              Groeten
              Kurt

              Comment


              • #8
                Re: blue

                Update ziet er beter uit , zeker het strand en de lucht.

                In PS kun je met een Hue/Saturation laag en dan dat dubbel pijltje ergens op het scherm klikken
                waar ge de kleur wilt aanpassen , en dan naar links schuiven met ingedrukte muisknop om de kleur te minderen
                en naar rechts voor te meerderen.

                Als ge het rood of oranje wat wilt terug brengen (zelfde methode).

                Als ge bepaalde delen niet wilt aanpassen dan voegt ge een laagmasker toe , en tekent (in het laag masker) met een zwarte borstel de delen
                die ge wilt afschermen van de bewerking.
                Groeten Leon
                http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

                Comment


                • #9
                  Re: blue

                  De update oogt al beter, maar ik denk dat je helemaal terug naar de raw-opname moet voor een goed kleurherstel.
                  En bij twijfel : Gewoon de WB instellen op je achterschermpje. Waarschijnlijk bewolkt of schaduw in dit geval.
                  Waarom verberg je de exif, Katrien ? Kan handig zijn, om te helpen.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: blue

                    Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                    De update oogt al beter, maar ik denk dat je helemaal terug naar de raw-opname moet voor een goed kleurherstel.
                    En bij twijfel : Gewoon de WB instellen op je achterschermpje. Waarschijnlijk bewolkt of schaduw in dit geval.
                    Waarom verberg je de exif, Katrien ? Kan handig zijn, om te helpen.
                    Ik was er mij niet van bewust dat je mijn exif niet kan zien, werk nog maar recent met Flickr, kan het van daar komen? Want ik laat ze wel mee exporteren in LR!
                    Mvg Katrien
                    Groetjes Katrien
                    Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

                    Comment


                    • #11
                      Re: blue

                      De exifs F11 - 1/8 sec - ISO 100 - WB Handmatig
                      Sorry!
                      Groetjes Katrien
                      Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

                      Comment


                      • #12
                        Re: blue

                        Zonder exif moeilijk om deze te oordelen. De eerste is zoals hier eerder al is geschreven te blauw. De up is al veel beter in de voorgrond. Zelf laat ik altijd de witbalans op auto staan voor opnamen zoals deze hier om de
                        simpele reden dat de camera het toch moeilijk zal hebben met de donkere voorgrond op dit tijdstip van de vroege avond in combinatie met de wolken waartussen er heldere vlakken van de hemel en nog fel licht van de ondergaande zon.
                        Zonder dit later goed te corrigeren in LR of PS is dat niet te doen om een goede belichting in een keer in te stellen. Bij het laatste licht van een ondergaande zon veranderd het licht en dus de lichttemperatuur zo vlug dat een juiste manuele
                        instelling voortdurend zou moeten bijgewerkt worden. Kan je ons eens meegeven wat je instellingen waren (exif) Ik volg hier de reactie van Johan.

                        Gr, Daniel.

                        Comment


                        • #13
                          Re: blue

                          Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                          Zonder exif moeilijk om deze te oordelen. De eerste is zoals hier eerder al is geschreven te blauw. De up is al veel beter in de voorgrond. Zelf laat ik altijd de witbalans op auto staan voor opnamen zoals deze hier om de
                          simpele reden dat de camera het toch moeilijk zal hebben met de donkere voorgrond op dit tijdstip van de vroege avond in combinatie met de wolken waartussen er heldere vlakken van de hemel en nog fel licht van de ondergaande zon.
                          Zonder dit later goed te corrigeren in LR of PS is dat niet te doen om een goede belichting in een keer in te stellen. Bij het laatste licht van een ondergaande zon veranderd het licht en dus de lichttemperatuur zo vlug dat een juiste manuele
                          instelling voortdurend zou moeten bijgewerkt worden. Kan je ons eens meegeven wat je instellingen waren (exif) Ik volg hier de reactie van Johan.

                          Gr, Daniel.
                          Bedankt Daniel en Johan 1956, ik heb mijn exif tussen jullie twee posts geplaats, maar vergeten erbij te plaatsen dat het Manueel genomen is, ik zal zeker jullie advies meenemen!!!
                          Ik zal eens zien hoe ik die exif vanuit Flickr kan meegeven, want zoals reeds gezegd ik exporteer ze mee vanuit LR en kan ik ze zien in Flickr.

                          Mvg Katrien
                          Groetjes Katrien
                          Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

                          Comment


                          • #14
                            Re: blue

                            Up is al veel beter Katrien !!!
                            Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                            Groeten
                            Kurt

                            Comment


                            • #15
                              Re: blue

                              Oorspronkelijk geplaatst door Katrien1957 Bekijk bericht
                              Ik was er mij niet van bewust dat je mijn exif niet kan zien, werk nog maar recent met Flickr, kan het van daar komen? Want ik laat ze wel mee exporteren in LR!
                              Mvg Katrien
                              Ook de foto op Flickr kunnen we niet zien. Hij staat al privé gemeld. (misschien de reden ?)
                              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                              Vriendelijke groeten, Johan

                              Comment

                              Working...
                              X