Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Een compo waar goed over nagedacht is.
Waarschijnlijk de bewerking, maar ik mis detail en scherpte, als ik eerlijk mag zijn.
Thanks Johan en Leon. Hmmm... ik vermoed als de scherpte wordt aangescherpt deze zeer opzichtelijk gaat zijn en de foto kapot maakt en ik vermoed eveneens dat je deze indruk krijgt door de bevroren omgeving die dergelijk sfeertje teweeg brengt. Hierbij stel ik me dan ook de vraag ; of dergelijke opnames wel pikant scherp hoeven te zijn, niet elke foto - met aandacht voor sfeer - is daarvoor geschikt !
Misschien ter verduidelijking Raymond : Verscherpen is inderdaad geen oplossing.
Wat ik bedoel is meer een gemis aan detail. Als voorbeeld de linkeroever. Daar zou ik meer detail in verwachten.
Maar ik sluit inderdaad niet uit dat wit en minder wit er voor zorgt dat er detail en/of contrast afwezig is.
Mooi winters landschap met een zeer goede compo
Er zit inderdaad wat weinig detail in maar ik denk dat als je meer verscherpt het geheel korrelig zal worden
Comment