Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diepte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Diepte

    Geen showcase deze keer vermits ik echt niet kan beslissen welke ik beter vind. Zwart wit of kleur. Had ik deze een maand later getrokken dan zou het sowieso zwart wit geweest zijn maar deze tijd van het jaar geeft zelfs de middagzon nog niet dat harde licht en hangen er heel de dag vreemde kleuren in de lucht. Het geeft de kleurenversie iets apart. Zwart wit vind ik dan persoonlijk weer beter passen bij dit soort composities, de structuur en diepte komen beter tot hun recht.
    Wat vinden jullie?




    Alvast bedankt.

    Groeten
    Jelle
    Flickr

  • #2
    Re: Diepte

    Is inderdaad moeilijk kiezen, dus ik zou zeggen geen keuze maken en ze allebei houden
    Maar als ik dan persoonlijk mijn smaak moet geven dat kies ik bij deze voor de kleurenversie
    Het gebeurt niet veel maar de kleurenversie geeft hier meer de grilligheid en details weer van het gebergte
    In ieder geval een knappe opname !

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Diepte

      Niet twijfelen, kleur!
      De diepte is veel beter voelbaar in de kleurenversie.
      groeten, Kristof
      Canon EOS 5D mkII

      Comment


      • #4
        Re: Diepte

        spijtig dat er niet wat meer lucht (achtergrond) op de opname staat, dan zou ik zeker voor de kleurenversie gaan
        nikon coolpix s9100

        Comment


        • #5
          Re: Diepte

          Voor mij ook de kleurenversie hoor.
          Kleurenversie geeft toch wat meer diepte.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Diepte

            Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
            spijtig dat er niet wat meer lucht (achtergrond) op de opname staat, dan zou ik zeker voor de kleurenversie gaan
            Ik volg, ik mis hier ook een beetje lucht maar vermoed dat je dan met twee opnames had moeten werken om alles erop te krijgen.
            Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
            Groeten
            Kurt

            Comment


            • #7
              Re: Diepte

              ik ga ook voor je kleuren versie
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

              Comment


              • #8
                Re: Diepte

                geef me ook maar de kleurenversie.

                vraag me echter wel af waar het juist is ?
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                Comment


                • #9
                  Re: Diepte

                  Ok, duidelijk kleurenversie :-) Bedankt iedereen.
                  18mm was inderdaad net iets te krap hiervoor, de 12mm lag thuis owv gewichtsbesparing.
                  Dit is vanop de top van Galdhøpiggen, Lom Noorwegen.

                  Groeten
                  Jelle
                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Diepte

                    In een spel van "alleen maar" helderheden, is er voor mij maar één keuze. Gezien hoeveel tinten grijs erin zitten ?
                    Ook is duidelijk dat de camera niet overweg kon met de verschillende soorten licht.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Diepte

                      eigenlijk heb je gelijk, Johan. ik verander dus mijn gedacht naar het zwart witte.
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Diepte

                        Voor mij duidelijk de zwartwitte omwille van dezelfde redenen die Johan aanhaalt.
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Diepte

                          Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                          In een spel van "alleen maar" helderheden, is er voor mij maar één keuze. Gezien hoeveel tinten grijs erin zitten ?
                          Ook is duidelijk dat de camera niet overweg kon met de verschillende soorten licht.
                          Ik volg, al zijn ze beide mooi voor mij.
                          Groetjes, Herman.
                          Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Diepte

                            Voor mij ook allebei mooi, maar toch een voorkeur voor de kleurenversie.
                            Al die verschillende kleurtinten van licht oranje over wit, over blauw in de schaduw, al naargelang de lichtinval vind ik heel mooi.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Diepte

                              Eigenlijk zijn ze niet te vergelijken... hebben allebei iets wat de andere mist.
                              Ikzelf kies wel voor de kleurversie omdat die naar mijn mening nog meer diepte geeft (en zonder het harde licht van de zomer).
                              ...maar de zww zou ik toch ook niet wegdoen hoor!
                              "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                              Comment

                              Working...
                              X