Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tiense Februari

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tiense Februari

Mooie simplistische foto...Mooi die rij bomen, maar ook de kleuren laagjes in het landschap..

Ik verscherp ook zoals Kristof zegt...Verkleinen en verscherpen in meerdere stappen in PS...
    Al eens vaker aangeven...Websharpener script, doet dit automatisch, de sterke van de verscherping kun je helemaal zelf aanpassen...Voordeel ook is dat dit script in LAB kleur verscherpt...Gebruik dit script al meer dan een jaar naar alle tevredenheid..En gratis te downloaden!!
    Over deze foto's voor mij oogt de 1e dan het best kwa scherpte..
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

Comment

Eenvoudig van vorm en inhoud maar met een goede sfeer.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Voor mij de middelste versie graag. Lijkt wel een keuring van bomen zo op een rij. Goed gezien en sfeervol
        Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
        Groeten
        Kurt

Comment

Voor mij een zeer mooie minimalistische foto, verzorgd genomen en onder mooie lichtomstandigheden, knap!!!!!

Wat de discussie betreft..... ik lees het en leer hieruit waarvoor dank maar alles ligt zo dicht bij elkaar dat ik idd een zeer goede bril nodig heb

Mvg Katrien
          Groetjes Katrien
          Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

Comment

Voor mij gewoon de eerste, daar mankeerde naar mijn idee niets aan.
            Omdat ik denk dat de benadering verkeerd is, zal ik mijn werkwijze uitleggen.
            Ik maak een foto klaar met 0,0 verscherping ! Dat wordt de mijn basis voor de verscherping.
            Als ik een grote versie (waar dan ook) plaats verklein en verscherp ik die basisversie.
            Gaat de foto vervolgens voor het forum, dan ga ik terug naar die basisversie en verklein en verscherp ik voor dat formaat.
            Verscherpen en verkleinen laat ik zeker niet door LR doen.
            Ik gebruik ook Websharpener overigens. Het verkleinen en verscherpen in PS werkt goed, maar is niet zo consequent als Websharpener. Dus zeker niet op de automatische piloot doen !
            Het begint hier wel een beetje een probeerhoek te worden.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Hoi Lieve Mensen,

Ik heb alvast de thread van "Showcase" naar "Oordeel" verandert. Niet dat ik deze foto zelf niet aan de muur zou hangen - en ik dacht dat dat het criterium was voor "ShowCase" -, maar ja.

En toch een beetje uitleg bij mijn visie op een forum : ik post hier namelijk fotootjes op dit wonderbaarlijke forum vooral om dingen bij te leren en om er wat over te kunnen kwebbelen op een zo gezellig mogelijke manier. Het leven is al veel te serieus om in de hobby ook serieus te moeten zijn. (jaja, ben het zelfs soms ook, kweetet).

Als ik een fotootje post, dan komen er dikwijls allerhande interessante opmerkingen en overwegingen boven drijven, en ik heb dan de neiging om daar dieper op in te willen gaan. Vind dat nu eemaal fijn en fascinerend. En van het één komt dan het ander.

Ik zal er dan in het vervolg op letten van zo veel mogelijk mijn foto's onder het onderdeel "Oordeel" te plaatsen, kwestie van niemand tegen het hoofd te stoten als een thread weer eens ontspoort in een uitwisseling van ideekes. Maar gezien ik nogal een vergeetachtig warhoofd ben, alvast mijn excuses als het weer eens niet te goej afloopt...

Nu, wat betreft dat verscherpen. Problemeke : ik heb geen PS. Ik zal het waarschijnlijk ooit wel eens activeren, maar voorlopig zal het gewoon in LR moeten. Als ik hoor wat er allemaal moet gebeuren in PS om een foto scherp te krijgen en te houden, en dat om op een forum te zetten, beetje ingewikkeld.
              Gezien de reacties lijkt het er op dat "verscherpen op standaard manier" de keuze zal worden. Meestal toch. Zal één dezer deze versie dan in mijn albummeke op BD plaatsen.

doeoeoej,
              Pie.
              Last edited by Iegienie; 2 maart 2016, 18:40.
              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

een hele mooie foto en ik ga ook voor de eerste of de tweede , ook ik verscherp in verschillende kleine stappen in PS ,na ook lang zoeken vroeger was dit voor mij de beste oplossing ,al mag je niet verlangen dat een beeld van 1020 pix een scherp scherp beeld oplevert ,daarom plaats ik dan ook heel veel een grotere versie onder een linkje ,daar zie je dan veel meer detail

Comment

Meestal doe ik de basisdingen in lightroom en exporteer dan naar photoshop, zonder eerst te verscherpen.
                  In photoshop doe ik de finishing touch en als allerlaatste verscherp ik de foto één keer, op het originele formaat.
                  Dat verscherpen doe ik dmv een handige action met het hoogdoorlaat filter, op een aparte laag. Die kan ik nadien nog aanpassen zoals ik het wens.
                  Daarna verklein ik de foto naar het gewenste formaat en voor mij is er dan geen extra verscherping meer nodig.

Voor de foto's hierboven;
                  de twee bovenste zijn voor mij prima van scherpte. De onderste kan ook nog, indien een zachte versie je smaak is. Dus niks mis mee volgens mij.
                  Mooie foto trouwens.

edit; oops, lees net dat je geen photoshop gebruikt, dan heeft mijn verhaal natuurlijk niet meer veel zin
                  Groetjes,
                  Dominic

Comment

Working...
                  X