Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Pracht van een sfeerfoto met hele mooie kleuren....
Bij eerste blik dacht ik, misschien voorgrond tikkeltje ophelderen, maar bij nader inzien zit er genoeg detail in...
Mocht je de voorgrond ophalen, dan wel minimaal..
In PS kijkt ie aangenamer en is daar dan ook veel mooier, prachtige opname.
Je zet hem beter om naar srgb denk ik, zal wel wat schelen in sommige browsers.
Toch even mijn ogen laten wennen, om de charme en sfeer van de foto tot uiting te laten komen.
De sprietjes bij het zonnetje zou ik even wegknippen.
Verder zou het een aanwinst zijn geweest als er voor het evenwicht rechts, een struikje had gestaan.
Maar we moeten wat te wensen overhouden.
Bedankt voor de mooie commentaren, hiervoor ben ik wel om 4 uur opgestaan wat de inspanning verzacht. Kan Sieg mij eens zeggen wat het verschil is als ik hem in adobe SRGB plaats. Thanks
Kan Sieg mij eens zeggen wat het verschil is als ik hem in adobe SRGB plaats. Thanks
Omdat nu iedereen deze opname anders ziet dan dat jij hem afgewerkt hebt
sRGB wordt ondersteund door elke browser, dus met de kleuren zoals jij dat wil laten zien
Als je adobe rgb gebruikt, zoals hier, dan wordt die alleen "betrekkelijk" goed weergegeven in Safari maar dan enkele nog safari voor Mac, niet voor Windows
En als je een opname op het net plaatst wil je toch dat iedereen deze met de juiste kleuren ziet, of niet ?
ps. wat ik er nog bij wilde zeggen, rechtsboven de zon zit er een enorm grote donkere vlek
grts
Sieg
Last edited by Sieg; 27 februari 2016, 01:20.
Reden: ps
Comment