Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Deze ochtend + up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Deze ochtend + up

    Een eenvoudig beeld van de beemden waar bijna geen land meer zichtbaar is.

    update


    origineel

    Last edited by K.photo; 11 februari 2016, 16:59.
    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

  • #2
    Re: Deze ochtend

    mooi licht.

    beetje jammer dat de weerspiegeling van de bomen onderbroken wordt door dat stukje grond.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

    Comment


    • #3
      Re: Deze ochtend

      Mooie opname Kurt
      Persoonlijk zou ik 'm spiegelen, zal makkelijker kijken maar ik heb daar ook soms moeite mee omdat je de plaats kent hé

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Deze ochtend

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Mooie opname Kurt
        Persoonlijk zou ik 'm spiegelen, zal makkelijker kijken maar ik heb daar ook soms moeite mee omdat je de plaats kent hé

        grts
        Sieg
        Thx. Bij deze toch even gespiegeld.
        Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
        Groeten
        Kurt

        Comment


        • #5
          Re: Deze ochtend

          Ik vind de originele het mooist.
          Is wel heel paars (op de ipad alleszins)
          groeten, Kristof
          Canon EOS 5D mkII

          Comment


          • #6
            Re: Deze ochtend

            Vind het origineel dan toch net even prettiger kijken...Mooie rustige foto..

            Het paarsige zie ik niet echt, als ik hem inlaad en zou corrigeren met gemiddelde is die wat aan de blauwe kant...Maar dat soms mag best wel vind ik..
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Deze ochtend

              op de pc is ie blauw ipv paars, maar het kleurprofiel dat eraan vast hangt is prophoto, niet goed voor webpublicatie, best srgb gebruiken, prophoto is enkel goed voor bewerken in PS en LR.
              groeten, Kristof
              Canon EOS 5D mkII

              Comment


              • #8
                Re: Deze ochtend

                Bij het herinstalleren een hele tijd geleden van LR vergeten de kleurruimte aan te passen voor uitvoer. Bij deze is dat gebeurd. Thx Kristof. Heb hem wel veranderd naar Adobe rgb, wat ik voordien gebruikte, nooit problemen mee gehad of is er daar toch nog groot verschil bij webpublicatie....
                Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                Groeten
                Kurt

                Comment


                • #9
                  Re: Deze ochtend

                  Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
                  Bij het herinstalleren een hele tijd geleden van LR vergeten de kleurruimte aan te passen voor uitvoer. Bij deze is dat gebeurd. Thx Kristof. Heb hem wel veranderd naar Adobe rgb, wat ik voordien gebruikte, nooit problemen mee gehad of is er daar toch nog groot verschil bij webpublicatie....
                  om compatibel te zijn met alle browsers en ieder OS ben je het best af met sRGB, dan ben je altijd 100% zeker dat iedereen hetzelfde ziet.
                  groeten, Kristof
                  Canon EOS 5D mkII

                  Comment


                  • #10
                    Re: Deze ochtend

                    Als ik me baseer op mijn scherm en mijn smaak dan mag de saturatie een tikkeltje minder, maar heel mooi beeld.
                    Mvg Philip

                    Comment


                    • #11
                      Re: Deze ochtend

                      Voor mij ook de originele, omdat die toch prettiger "leest".
                      Ook de kleuren : Die zijn net wat frisser. Fraaie plaat, Kurt !
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Deze ochtend

                        Toch komt de originele er beter uit Kurt
                        Eigenlijk heel raar want we kijken van links naar rechts in een opname
                        Dus eigenlijk zou de update daarom beter moeten kijken maar is niet zo

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Deze ochtend

                          De originele voor mij want de kleuren zijn zachter. Maar Sieg wat je zegt is wel waar maar ik ben linkshandig en kijk van rechts naar links ( begin ook met de laatste bladzijde van de krant te lezen, boek natuurlijk niet)

                          Gr, Daniel.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Deze ochtend

                            volgens is enkel sRGB geschikt om te tonen op (alle) browsers. Andere kleurruimtes geven vertekening van de kleuren.
                            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                            Comment

                            Working...
                            X