Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verboden te duiken + UP

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verboden te duiken.

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
    Het midden, dat we meestal vermijden.
    ik zou even durven een knuppel in het zeevlak gooien. plonsch.

als relatief nieuwtje in dit domein vraag ik me soms af of men niet te veel gebiologeerd is met de regelkens der derden en dergelijke meer ?
    hier is zowel de zee als de lucht irrealistist uitgevlakt, en ze houden voor mijn part elkaar mooi in evenwicht.

de update is meer een "fotoclub" fotootje dat braafjes de regelkes volgt, maar niet meer dan dat.
    in de up staat de steiger beter verankert op de bodem, de zee speelt geen echte rol meer, en de lucht er boven, tja, daar is niet veel interessants in te beleven want alles is mooi uitgevlakt. daar kijk je naar, tiens mooi gedaan in dit licht, en je switcht naar de volgende foto.

het origineel wijkt meer af van de gangbare opvattingen en daardoor vind ik die curieuzer. bij het origineel vraag ik me bijvoorbeeld af wat er in dat water onder die steiger huist, durf je er in plonzen, of ?

mijn stout gedacht he. desnoods gooi je de knuppel maar terug, zal mijn helm aan doen.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
      de update is meer een "fotoclub" fotootje dat braafjes de regelkes volgt
      Waar heb je die ervaring vandaan ?
      sorry voor de OT Johan
      Last edited by Frakske; 8 februari 2016, 19:18.
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
        Waar heb je die ervaring vandaan ?
        sorry voor de OT Johan
        1-0 voor frans. sorry.
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

ten koste vanhet mooie water toch maar de up-date voor me
          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Goede foto, geef mij toch maar het origineel. Ik volg stoffograaf wat betreft de donkere lucht.

Comment

Twijfel toch enorm tussen beide versies...Kwa compo kijkt de update zeker beter...Maar in het origineel vind ik de structuren in het water toch ook wel heel mooi...Zowiezo hele knappe foto..
              Over de onbalans tussen lucht en voorgrond...Met een echte landschaps foto heb ik daar ook veel moeite mee, maar een minimalistische/surrealistische foto als deze met een big stopper mag het voor mij wel weer...
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

Comment

Beide mooi met een voorkeur naar de update maar wat als je nu bij de originele een stukje van de bovenkant had af gedaan en zo meer diepte in het beeld had kunnen creëren. Is maar een idee hoor Johan. Er zou wel een deel van het mooie wolkendek zijn verdwenen maar het zou ook kunnen opgelost worden door het wolkendek ipv een stuk te knippen samen te drukken.

Gr, Daniel.

Comment

Vele gedachten over deze foto, en daarvoor zeker bedankt !
                  Sommigen benaderen zo'n foto als een traditionele landschapsfoto, en daardoor komen er goed bedoelde adviezen, om dat er van te maken.
                  Zoals Jos al aanhaalde : L.E. is al surrealistisch, en door wat meer te "spelen" vergroot je het surrealistisch gehalte. Dat is bovendien best leuk om een keer te doen.
                  Nu moet ik toegeven dat deze foto eigenlijk niet minimalistisch genoeg is. Want surrealisme en minimalisme gaan dikwijls hand in hand. Zo denk ik er in ieder geval zelf over.
                  Wat mogelijk ook een rol speelt, is dat ik normaal gesproken heel traditioneel fotografeer. (en becommentarieer) Misschien is dat ook even wennen.
                  Het smaakt naar meer, dus vanaf nu moet jullie rekening houden met Johan1956.2 haha
                  De compo : Mijn voorkeur is de originele. De voor en tegens zijn al voldoende gepasseerd, dus daar kom ik niet op terug.
                  Duidelijk is dat deze foto voor een gezonde discussie heeft gezorgd.
                  Straks komt er nog een z/w foto van die plaats. Nogmaals bedankt !
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                    voor mij is de update stukken beter Johan , foto is veel meer in evenwicht ,pracht foto trouwens
                    zo denk ik er ook over, wel heel mooi gedaan.

Herman
                    Groetjes, Herman.
                    Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

Comment

Om de discussie nog wat verder te zetten: mijn voorkeur gaat naar een uitsnede met een kleine streep lucht en het volledige wateroppervlak van de origine foto. De lucht in de originele foto is wel mooi, maar ik vind het spel van licht en schaduw in het water interessanter. In elk geval: een uitstekend L.E-experiment.
                      Geniet van foto's maken

Comment

Working...
                      X