Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Noorwegen-Vatsfjord

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Noorwegen-Vatsfjord

Alhoewel ik zelf niet helemaal tevreden ben van deze wil ik hem toch posten, en eens horen wat jullie er van vinden.

Het is een opname van 30 sec met een big stopper. Ik hou wel van dat zachte, maar door de locatie en de lange sluitertijd sluipen er "vreemde" kleuren in het geheel.

grtjs,

Luc

Re: Noorwegen-Vatsfjord

goeie compositie, goed van kleur.
    persoonlijk vind ik de lucht wat te zwaar, die mag gerust een pak lichter want de foto is nu niet in balans.
    hoe langer ik er naar kijk, hoe meer ik denk dat je alles, behalve de voorgrond en de bomen, terug lichter moet maken.
    hier en daar moet je ook wat meer aandacht schenken aan het blenden.
    en er zijn heel wat sensorvlekken (ik tel er 3 in het water en 6 in de lucht) die je nog moet wegpoetsen, alsook een paar witte vlekken, waarschijnlijk door spatjes op je lens.
    maar deze komt wel in orde, nog een beetje werk
    groeten, Kristof
    Canon EOS 5D mkII

Comment

Het is heel kenmerkend als je met big stopper of andere ND filters werkt er een bepaalde kleurzweem over de opname komt liggen
      Persoonlijk vind ik dat dit in sommige gevallen best mooi uitpakt, bvb strand, stenen, rotsen maar bij een landschap iets minder
      Kleuren van de lucht zijn zeker niet verkeerd

Ik vind je opname eigenlijk zeker niet verkeerd maar de lucht mocht inderdaad iets lichter gezien je reflectie
      Voor de rest heeft Kristof hier ook al de andere puntjes vernoemd

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Een foto die het zeker "heeft"
        Mijn voorgangers hebben je getrakteerd op een prachtige commentaar, vind ik.
        Een idee zou ik nog mee willen geen, nl. afsnijden tot ± 0,5-1 cm boven de boom. Dan komt de horizon weg uit het midden.
        Bovendien wordt je blik beter de foto ingetrokken.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Heren, bedankt voor de opmerkingen, daar kan ik mee aan de slag. De update zal wel even op zich laten wachten, andere bezigheden wachten op me.

Grtjs,

Luc

Comment

zeer interessante meerwaarde commentaren.

die rode patschkes in de lucht zijn idd. raar. ben curieus naar je update.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Mooie opname en over kleur, sensorvlekjes of helderheid is zowat alles al gezegd.
              Zelf zou ik hier dat vrij zware stuk "aanlegneus" of-hoe-noem-je-dat-ding niet helemaal in beeld nemen,
              een 3:2 uitsnede met rechts alles er op, net boven de kruin van de boom afgesneden haalt dan de bootjes meer naar voor en dat bewuste ding wordt zodanig geknipt dat het minder zwaar overkomt.
              Mij oogt het beter zo al verlies je een beetje aan dieptewerking
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Working...
              X