Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eilan Donan Castle + Update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eilan Donan Castle + Update

Mijn laatste avond in Schotland, in Dornie doorgebracht, en natuurlijk dit schitterende kasteel geplaat.
    Wederom lieten de kleuren het afweten, maar ik ben toch dankbaar dat Schotland mij deze avond nog haar sfeer op een presenteerblaadje gaf.
    Terugkijkend is het niet meer dan een oriëntatie en verslag van een mooie reis is geweest, maar ik weet zeker dat Schotland nog niet van mij af is !

Eilan Donan Castle.

Update 16:9.

Graag op zwart bekijken. Dank u.
    Last edited by Johan1956; 10 januari 2016, 11:28.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Re: Eilan Donan Castle

Prachtig en ondertussen al een bekend kasteel
    Het duistere/donkere wordt hier goed weergegeven
    een dingetje waar ik me toch wel aan stoor en ikzelf zou wegclonen is de vlag en de mast, het past niet echt in het grauwe maar het staat er wel natuurlijk (uiteraard kwestie van smaak hé)
    Er zit ook nog een mooie pano in waarbij de lucht deels wordt weggesneden

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ik volg Sieg wat de vlag betreft, die zou ik ook wegclonen.
      Wat de lucht betreft... ik denk dat zowel een pano als de foto zoals je hem nu laat zien even goed kunnen zijn.
      Ik vind de vlakke grijze wolken nu toch ook wel mooi.
      vriendelijke groeten, Kurt
      Mijn foto's
      Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

ik weet het niet met die vlag ,ik heb constant de neiging te geloven dat middeleeuwse ruiters de brug zullen oversteken
        mooie foto en het grauwe komt helemaal gepast over met dit grauw kasteel ,ook de "kleur" van het water komt heel natuurlijk over
        alleen mis ik gelijk wat scherpte ,kan natuurlijk zijn door het verkleinen ,of camera met cropfactor miss
        ook een klein sensorvlekje ong midden de lucht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
          ik weet het niet met die vlag ,ik heb constant de neiging te geloven dat middeleeuwse ruiters de brug zullen oversteken
          Ja nu het zegt Patrick, zou ook kunnen natuurlijk
          ook een klein sensorvlekje ong midden de lucht
          Dat kleine vlekje had ik ook gezien, maar vond het de moeite niet om te vermelden, zou zomaar een mus kunnen geweest zijn
          Maar nu ik een tweede keer kom kijken Johan zag ik eigenlijk een hele grote vlek in de rechterhoek bovenaan, lijkt me te groot voor een sensorvlek, weet niet wat het is

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

het sensorvlekje zie ik dus weer niet... ben zo stout geweest om de foto in mijn LR in te laden, en ook daar - met gebruik makend van het tool en de omkering - niks te merken. jullie zullen er dus nog veel vinden bij me, zelfs als ze er zijn zie ik ze nie. dit ter zijde.

de foto vind ik klassiek mooi. kasteel hier, brugje daar, donkere dreigende lucht met een klein beetje structuur die de duisterheid van de foto verklaart, groen dat mooi oogt, bergrug op de achtergrond. wat betreft de twijfel aan de scherpte volg ik bopatje.
            ik denk ook wel dat formaat 16:9 hier iets zou extra geven.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

...ook een klein sensorvlekje ong midden de lucht...
              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              een hele grote vlek in de rechterhoek bovenaan, lijkt me te groot voor een sensorvlek, weet niet wat het is

grts
              Sieg
              Ik denk persoonlijk dat die kleine sensorevlek die bopatje zag gewoon een vogel in de verte betreft.

@Sieg: Volgens mij is dit dan ook geen sensorvlek, maar vuil (regendruppel(s)?) op de voorkant van het objectief.

Wat mij betreft is dit veruit de beste van je Schotlandreeks.
              De compositie is voortreffenlijk.
              In een van uw vorige post heb ik het er al wel over gehad. Neem me niet kwalijk dat ik in herhaling val voor mijn volgende zin:
              Het grauwe landschap met de robuuste typiche zware middeleeuwse architectuur (versteende burgt met amper 'doorkijkgaten')... wel die komen pas echt tot uiting onder een echt Schots wolkenendek dat het midden houd tussen misstroostigheid en somberheid.
              Trouwens... die wolkenlucht... prachtig in eenvoud en gelaagdheid...
              Door de nette, verzorgde bewerking is deze detailvol.

Hele knappe opname deze !.

Mvg.,
              Smets84.
              Last edited by Smets84; 10 januari 2016, 07:37.

Comment

Allen bedankt voor de complimenten, maar ook zeker voor de punten van verbetering.
                Een uitsnede van 16:9 gemaakt, die ik ook zeker mooi vind. Al verdwijnt er een heel klein beetje drama.
                Op de update is ook het "musje" is verdwenen, en de grote vlek(die ik niet zag) ligt afgeknipt in de vuilnisbak. Ook de gemankeerde scherpte wat proberen te verbeteren
                Over de scherpte : Een terechte opmerking, Patrick. Ik schaam me kapot als ik mijn instellingen bekijk.
                Totaal over het hoofd gezien , dat ik nog op 800 ISO stond. Daar wordt een foto zeker niet beter van. Ook het "ophalen" van het kasteel heeft dat zeker niet verbetert.
                De vlag mag van mij blijven staan.
                Omdat Schotten heel makkelijk contact maken, heb ik wel ondervonden dat ze heel trots op hun land zijn. En dan trots in de goede zin van het woord. Dus anders dan de Fransen.
                Schotse vlaggen zie je op vele plaatsen, dus was het voor mij eigenlijk bijna vanzelfsprekend dat er op zo'n markante plaats een vlag staat.
                En inderdaad een vlag is tijdloos. Eerder zouden dan de toeristen weg moeten.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Prachtige locatie Johan die ook op mijn planning staat voor de komende meimaand…
                  Knappe wolken had je hier te pakken.
                  Mvg.

Comment

Alle reacties gelezen en veel kan ik hier niet meer aan toevoegen Johan dan dat ik dit een afgewerkte opname is voor mij. De up komt beter over met een 16:9 formaat.
                    En vlagen ja die kom je bijna overal tegen maar liever een vlag dan windmolens.

Gr, Daniel.

Comment

Na wat heen en weer scrolen toch de voorkeur voor de update...
                      Mooi hoe het kasteel precies in het lichtere gedeelte valt...Voor mij hoort deze bij één van de betere in je Schotland reeks..
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

Comment

mooie compo en licht
                        een langere sluitertijd zou ook knap zijn bij deze.
                        groeten, Kristof
                        Canon EOS 5D mkII

Comment

Mooie compo,
                          voor de 16:9 had ik eerder wat water weggehaald
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Ik vind ze beiden even mooi! Ik zie graag foto's met mooie luchten en dat is er eentje. Die wolken mogen best gezien worden.
                            Alleen....ik zou hier toch eens met de curven spelen...probeer eens een S bocht te maken=beetje meer lichte partijen en meer donkere partijen. De reflectie op het water en de lucht zijn dan nog mooier.
                            Mijn idee hé!
                            Eerlijkheid duurt het langst!!
                            Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Working...
                            X