Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Loch Leathan en .........

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Loch Leathan en .........

    ........een oude bekende : De Old man of Storr.
    Omdat ik toch de mogelijkheid niet had om die bij mooi licht te fotograferen, dus maar op deze manier.
    "De ouwe" komt er meer als figurant bovenuit piepen, dus daarom maar deze titel gegeven.

    Loch Leathan


    Ook als 1600 pix te bekijken.

    Bedankt voor de belangstelling.
    Last edited by Johan1956; 6 januari 2016, 20:21. Reden: Grote versie bijgezet
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Loch Leathan en .........

    Blijft een pracht om te zien deze locatie en dit is een mooie weergave daarvan
    Grijze weer is wel typerend bij het land

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Loch Leathan en .........

      Een bekoorlijk landschap dat fijn in beeld werd gebracht.

      Ik had dezelfde gedachte als mijn voorganger m.b.t. het licht.
      Schotland en gouden licht is misschien een mooi huwelijk.
      Schotland en grijze bewolking is in ieder geval een standvastig huwelijk.
      Ergens hoort dit wel bij het landschap.

      Mvg.,
      Smets84.

      Comment


      • #4
        Re: Loch Leathan en .........

        de compositie en de bewerking zijn super. de huwelijksperikelen van Smets84 zijn to the point.
        Maar ja, dat is de grote uitdaging he, op de juiste plaats en het juiste moment voor het juiste licht te zijn.

        Nu is de hemel wel heel, eum, boring.

        En die old man of storr, die begint me meer en meer te intrigreren. moet er toch eens op geraken, zo'n ferme piek.
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

        Comment


        • #5
          Re: Loch Leathan en .........

          Dit doet me zin krijgen om weer in dit landschap te gaan wandelen.
          Weer of geen weer, Schotland blijft prachtig en Isle of Skye is de concentratie van al die pracht op een relatief kleine oppervlakte.
          Je geeft de omgeving hier heel goed en op een niet klassieke manier weer. Jammer dat er niet een klein beetje structuur in de lucht zat maar dat moet je erbij nemen in Schotland.

          Een kleine 5 jaar terug zijn we beneden aan de weg gestart om via The Old Man helemaal rechts achterom de rotspartij te gaan om uiteindelijk van bovenaf naar The Old Man te kunnen kijken. Daarna links terug naar beneden om zo via een steile afdaling weer langs de weg terecht te komen. Behalve het eerste stuk tot aan The Old Man waar heel veel mensen waren zijn we voor de rest van de dag alleen op pad geweest zonder iemand tegen te komen. Zàààlig :-)
          vriendelijke groeten, Kurt
          Mijn foto's
          Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

          Comment


          • #6
            Re: Loch Leathan en .........

            Goede keuze om hem zo in beeld te brengen gezien de saaie lucht. Nu meer aandacht voor dat grappige eilandje in Loch Leathan.
            Grt, Ingrid.
            Ingrid Vekemans Photography
            Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
            http://www.ingridvekemans.com

            Comment


            • #7
              Re: Loch Leathan en .........

              Bedankt voor jullie mooie commentaren.
              Omdat ik merk dit verlangen en herinnering oproept, heb ik een grote versie bij de aanvangspost geplaatst.
              En inderdaad, als je daar geweest bent, wil je terug.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Loch Leathan en .........

                Hele originele benadering op deze manier...Geloof nog niet eerder van deze kant gezien...Het eilandje is ook een hele mooie blikvanger....Hele mooie, ondanks het grijze weer..
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Loch Leathan en .........

                  Het is daar toch wel mooi hé! Zou ik ook eens graag willen naartoe gaan.
                  Je foto is mooi, zeker met dat eilandje erbij. Wel jammer van die lucht maar daar kan jij niets aan doen.
                  Eerlijkheid duurt het langst!!
                  Mijn website: http://www.degrafon.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Loch Leathan en .........

                    Oorspronkelijk geplaatst door IngridVekemansPhoto Bekijk bericht
                    Goede keuze om hem zo in beeld te brengen gezien de saaie lucht. Nu meer aandacht voor dat grappige eilandje in Loch Leathan.
                    Grt, Ingrid.
                    Hier kan ik helemaal volgen, knap de typische grijze sfeer weergegeven

                    Comment


                    • #11
                      Re: Loch Leathan en .........

                      Mooie compositie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Loch Leathan en .........

                        Knappe compo Johan, fijn om het eilandje zo mee in beeld te brengen.
                        Mvg.

                        Comment

                        Working...
                        X