Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Noorwegen-twijfelgeval

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Noorwegen-twijfelgeval

Tja, waar zet je dit... Het is geen echt abstract, maar ook geen echt landschap, geen echte architectuur, maar ook geen echte natuur... Gezien ik het hier " gewend" ben dan toch maar in dit subforum geplaatst. Indien hij ergens anders hoort-laat maar horen
    Dit is er eentje van de bootreis naar Noorwegen, de titel is misschien wat misleidend maar ik hou dezelfde reis graag bij elkaar, vandaar de Noorwegen in de titel.
    Persoonlijk kan ik langer naar deze foto kijken, geen idee waarom,ik vind het mooi....

Verder nog voor iedereen de allerbeste wensen voor 2016

Grtjs,

Luc

Re: Noorwegen-twijfelgeval

Ik vind dit geen misse foto. Is inderdaad een beetje een twijfelgeval qua natuur maar je hebt toch de zee in beeld en voor zover ik weet is dat natuur
    Of de foto showcase-waardig is weet ik niet zo maar hij heeft wel iets met die drie lantaarns die naar de hemel lijken te wijzen om zo de stralen naar zich toe te trekken.
    Toch mooi hoor!
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Een foto die zeker even wat langer mijn aandacht had. De 2e zin van Kurt omschrijft het heel mooi.
      Ik denk een beetje te blauw ? Ik heb de foto in PS ingeladen, als je belangstelling hebt zet ik wel een linkje.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
        Ik heb de foto in PS ingeladen, als je belangstelling hebt zet ik wel een linkje.
        Johan, die link wil ik wel graag eens zien. Dat blauw verhaal begint me wel langzaam te irriteren..ik heb hier al zowat alle instellingen herbekeken en aangepast, geen idee waar het nu nog aan ligt?

Grtjs,

Luc

Comment

Hierbij het linkje zoals ik denk dat het beter is. KLIK
          Als ik een raad mag geven, ga niet uit van instellingen. Kijk bij twijfel gewoon even met Live-view.
          Een ander mogelijkheid is dat je scherm een afwijking heeft. Ik weet uiteraard niet op welk scherm je werkt, en of dat gekalibreerd is ?

Comment

Mooi en het heeft iets futuristisch vind ik
            Witbalans lijkt me iets te blauw

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

mag hier gerust staan ,is zeker niet mis ,technisch gezien mooi in orde ,
              buiten de WB ,die van Johan is beter maar nog niet voldoende vind ik(sorry Johan ) ,ik heb gewoon met de pipet WB op de witte palen geklikt en toen kwam ik tot dit resultaat ,als je er niet mee gediend bent zeg het gerust dan verwijder ik hem

Comment

En toch zit er iets misterieus in wat me er lang naar doet kijken ..

grts Peter
                grts Peter
                BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                  buiten de WB ,die van Johan is beter maar nog niet voldoende vind ik(sorry Johan ) ,ik heb gewoon met de pipet WB op de witte palen geklikt en toen kwam ik tot dit resultaat ,als je er niet mee gediend bent zeg het gerust dan verwijder ik hem
                  Dit is zo een typische foto waar veel in zit , maar je moet het er uit te weten halen ....
                  De CA zou ik er ook uit halen (gekleurde randen rond de lantaarns)

grts Peter
                  grts Peter
                  BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                    Niks sorry, Patrick. Het is gewoon nog beter.
                    Ik had de truc met gemiddelden in PS gebruikt, maar niet mijn ogen.

Comment

WB van Patrick is idd beter.
                      Maar om je foto nog wat sterkerder te maken zou ik er een vierkantige uitsnede van maken en omzetten in ZW.
                      Wat spelen met de curven en contrasten en je hebt dit als resultaat.
                      Wil je foto weg dan zeg je het maar hoor! De foto is wel vluchtig bewerkt
                      Eerlijkheid duurt het langst!!
                      Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Dat is ook niet mis. Mooi hoor !

Comment

Aan allen:bedankt voor de tips en voorbeelden. Tantine: heel mooi, dat had ik niet gezien ( raar toch voor iemand die begonnen is met enkel zwartwit te trekken)

Blijkt maar weer eens dat je ondanks dat je technisch redelijk goed zit, "het" ook moet zien in de foto.

Ik ga geen update plaatsen, heb hem hier thuis wel aangepast ( aan de hand van de voorbeelden mijn wb nog eens bijgewerkt)en ga ook zelf eens aan de gang met de vierkantie zwartwitversie, vanuit de RAW moet daar wel iets moois uit te krijgen zijn.

Grtjs,

Luc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                            WB van Patrick is idd beter.
                            Maar om je foto nog wat sterkerder te maken zou ik er een vierkantige uitsnede van maken en omzetten in ZW.
                            Wat spelen met de curven en contrasten en je hebt dit als resultaat.
                            Wil je foto weg dan zeg je het maar hoor! De foto is wel vluchtig bewerkt
                            mooi mooi ..
                            grts Peter
                            BD1754BE / Body & glass

Comment

Working...
                            X