Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterig decemberzonnetje in een duinlandschap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waterig decemberzonnetje in een duinlandschap

    Gisterenmiddag kwam het zonnetje er wat aarzelend doorheen. De hele K-5 IIs tas thuisgelaten om lichtbepakt op de fiets te stappen met de Ricoh GR + GW3 groothoek converter. Omdat de schaduwen al lang waren en delen van het landschap onderbelicht en grijzig werden maar een belichtingstrapje gemaakt van 0, - 1.7 en + 1.7 stops. Thuisgekomen de raw bestanden ingelezen en uitgelijnd in LuminanceHDR, getonemapt en verder bewerkt met Digikam's Showfoto editor voor wat geschuif met nivo's en curves, alsmede wat saturatie en kleurtemperatuuraanpassingen. Uiteindelijk verscherpt en omgezet naar jpeg met NeatImage.


    Dunes by Mike Bing, on Flickr
    Last edited by newmikey; 30 december 2015, 08:58.

  • #2
    Re: Waterig decemberzonnetje in een duinlandschap

    de foto op flickr is veel scherper dan hier... jammer van al je werk (beter een 1024px versie plaatsen ?)

    Het weer en de natuur van de laatste dagen fijn vastgelegd.
    Ben eigenlijk wel eens benieuwd wat een RAW foto in LR bewerkt (belichting, zwart en witte lichten, hooglicht en schaduw, kleurtintcurve) voor verschil zou gemaakt hebben met jouw procedure ? (geen kritiek hoor, ben, alleen curieuzeneus).
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

    Comment


    • #3
      Re: Waterig decemberzonnetje in een duinlandschap

      Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
      de foto op flickr is veel scherper dan hier... jammer van al je werk (beter een 1024px versie plaatsen ?)

      Het weer en de natuur van de laatste dagen fijn vastgelegd.
      Ben eigenlijk wel eens benieuwd wat een RAW foto in LR bewerkt (belichting, zwart en witte lichten, hooglicht en schaduw, kleurtintcurve) voor verschil zou gemaakt hebben met jouw procedure ? (geen kritiek hoor, ben, alleen curieuzeneus).
      Het zou enigszins in de buurt komen alleen de kleuren zouden "vlakker" zijn. Ik heb uiteraard géén LR maar kan het proces met Darktable exact zo naspelen uiteraard. Met dank voor het kijken (en de tip over de 1024 px)!

      Comment


      • #4
        Re: Waterig decemberzonnetje in een duinlandschap

        Mooie bewerking met mooi strijklicht
        https://www.behance.net/Lynx1966

        Comment


        • #5
          Re: Waterig decemberzonnetje in een duinlandschap

          Het licht op de "berken-waaier" is prachtig.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Waterig decemberzonnetje in een duinlandschap

            Mooi licht, de fijne takjes die het bovenkader raken ging ik iets ingekort hebben…muggenziften.
            Mvg.

            Comment


            • #7
              Re: Waterig decemberzonnetje in een duinlandschap

              Oorspronkelijk geplaatst door vosse Bekijk bericht
              Mooi licht, de fijne takjes die het bovenkader raken ging ik iets ingekort hebben…muggenziften.
              Mvg.
              Nee, je hebt gelijk. Zal er wat beter op letten!

              Comment


              • #8
                Re: Waterig decemberzonnetje in een duinlandschap

                normaal ben ik niet zo een fan van HDR maar vind dat je dit hier heel mooi hebt gedaan zonder te overdrijven ,knap

                Comment


                • #9
                  Re: Waterig decemberzonnetje in een duinlandschap

                  Dit is hoe een HDR foto hoe die er naar mijn smaak uit moet zien...Gewoon mooie natuurlijke weergave..
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waterig decemberzonnetje in een duinlandschap

                    Mooi licht op de boom
                    Hetgeen ikzelf wel spijtig vind zijn de vliegtuigstrepen

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment

                    Working...
                    X