Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

teide by night

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• teide by night

wou hem eerst niet tonen ,maar miss is hij toch nog juist toonbaar
    ik had wat tegenslag dat het maanlicht te fel was zodat je de melkweg maar amper kon zien ,zonder maan is hij daar één van de beste plaatsen om hem te fotograferen
    ik moest zelfs de rotsen niet bij lichten
    grote versie
    dank om te kijken
    Last edited by bopatje; 15 december 2015, 19:36.

Re: teide by night

Als deze niet mag gezien worden dan weet ik het ook niet meer hoor Patrick. Alles mooi zichtbaar en meer belichting in de voorgrond is zeker niet nodig. Nog mooi licht in de achtergrond
    juist boven de rotsen en de rotspunt komt mooi in beeld. Nog enkel rode en blauwe pixel linksonder wegwerken.

Gr, Daniel.

Comment

Hele knappe plaat deze.
      Inderdaad spijtig van de melkweg, stond die erbij op was de foto nog beter geweest.
      Maar dan zou het oplichten van de rotsen een moeilijkheid geweest zijn.
      Immers, de melkweg zal alleen zichtbaar zijn bij maanloze nachten. In deze foto is de belichting van de rotsen goed daar deze zich in het maanlicht bevinden.

Mvg.,
      Smets84.

Comment

Toch ook zonder de Melkweg een hele knappe opname Patrick
        Mooi zacht licht op de rotsen
        Wel nog enkele opvallende stuck pixels

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Das ook ne hele mooie Patrick! Heb nog nooit een sterrenhemel gefotografeerd....zal dat eens dringend moeten doen!
          Eerlijkheid duurt het langst!!
          Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Zeker een mooie, Patrick ! Op de grote vind ik de matige belichting op de rotsen juist heel mooi. Het was donker , dus mag er best minder licht zijn.
            Alleen dat "staande ding" vraagt teveel aandacht. (serieus bedoelt, hoor)
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

[QUOTE=Johan1956;4397584
              Alleen dat "staande ding" vraagt teveel aandacht. (serieus bedoelt, hoor)[/QUOTE]

slechte gedachten hè Johan

Comment

Wat mooi Patrick.

groetjes

moniq
                groetjes, moniq (BD1321BE)

A picture paints a thousand words

Comment

Het 'donkere' maakt het juist zo mystiek.
                  Als je dit gaat ophelderen gaat het onnatuurlijk overkomen
                  Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

Comment

Zeer zeker toch een hele knappe nachtopname Patrick...Vooral heel mooi hoe de maan zo'n mooi zacht licht over de voorgrond schijnt...Knap ook de hoeveelheid aan details voor een nachtopname..

Toch moet het wel mogelijk zijn om de melkweg beter zichtbaar te krijgen denk ik..Voor de melkweg heb je iets te kort belicht, 4 sec op F4 ISO 1600 lijkt me wat te weinig....
                    Optie had geweest om een blend te maken, voorgrond moet zeker niet lichter zijn dan dit, maar een andere opname voor de lucht met 30 seconden sluitertijd bijvoorbeeld..
                    Vorig jaar op het buureiland La Palma had ik identieke omstandigheden, ook het maantje achter me waardoor het zeker moeilijker is de melkweg te zien...2 opnames gemaakt.. 1 voor de melkweg en sterren, en 1 met kortere sluitertijd om de voorgrond donker te houden..Melkweg op La Palma
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                      Zeer zeker toch een hele knappe nachtopname Patrick...Vooral heel mooi hoe de maan zo'n mooi zacht licht over de voorgrond schijnt...Knap ook de hoeveelheid aan details voor een nachtopname..

Toch moet het wel mogelijk zijn om de melkweg beter zichtbaar te krijgen denk ik..Voor de melkweg heb je iets te kort belicht, 4 sec op F4 ISO 1600 lijkt me wat te weinig....
                      Optie had geweest om een blend te maken, voorgrond moet zeker niet lichter zijn dan dit, maar een andere opname voor de lucht met 30 seconden sluitertijd bijvoorbeeld..
                      Vorig jaar op het buureiland La Palma had ik identieke omstandigheden, ook het maantje achter me waardoor het zeker moeilijker is de melkweg te zien...2 opnames gemaakt.. 1 voor de melkweg en sterren, en 1 met kortere sluitertijd om de voorgrond donker te houden..Melkweg op La Palma
                      dit zal voor de volgende keer zijn ,goeie tip

Comment

Hmm, ervaring leert dat als het echt volle maan is, is het toch wel lastig om de melkweg er nog goed op te krijgen, de lucht wordt teveel opgelicht om nog de melkweg goed te kunnen zien/vastleggen. Ideaal is ongeveer halve maan, die geeft genoeg licht om het landschap er goed op te krijgen, maar toch blijft de hemel donker genoeg voor de melkweg. Een heel laag staande volle maan kan ook wel goed werken.

Over deze foto: ik vind hem toch wel erg donker. Ik denk dat iets langer belichten fijner was geweest, juist meer voorgrond en ook meer sterren. Verder vind ik het een mooie setting met een goed uitgekiende compositie.
                        WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

Comment

Toch een hele mooie poging!
                          https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Working...
                          X