Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boom in Weide.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Boom in Weide.

Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
    De vignettering vind ik wel goed maar mocht voor mij wat minder uitgesproken worden...te opvallend . Comp en scherpte vind ik hier prima.
    Wat mij het meeste stoor is die grijze strook(lucht). Was er hier nu geen lucht was het een prachtige foto geweest. Maar daar kan jij niets aan doen.
    De volgende keer neem je een hoge ladder mee...kan je vanuit de hoogte een fotooke nemen zonder lucht maar alleen die mooie bomen als achtergrond :P
    Ik ben al twee keer op die plaats geweest, en breek me inderdaad de kop hoe ik de boom volledig tegenover de flank van de vallei kan krijgen, ipv een gedeelte tgo de lucht. Dichter gaan lukt uiteraard niet, dan groeien de bomen nog sneller, verder gaan is ook niet echt een optie, want op de plaats van de foto staat een niet fotogeniek hek. Elders in de wei gaan staan zorgt ervoor dat je de leidenden lijnen van het natte spoor verliest kwijtspeelt. De ladder is misschien nog de beste optie. Maar ze gaan me daar zien staan...

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
    Ik zie het graag je update. Oppassen echter dat het niet te fel wordt.In Photoshop zoals ik als zei kan je dit effect echter nog wat wegwerken plaatselijk. Voor mij wandel je nu meer de foto binnen.
    Het is inderdaad een sterk persoonlijke smaak? De titel"boom in weide" staat nu wel op zijn plaats vind ik.
    het was een goede suggestie, schoonSpikke !
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Edoch, na de les (fotografie) heb ik mijn foto even opgediept, en hebben we nog wat verder doorgeboomd over hoe storend dat het nu eigenlijk is dat dat paaltje niet scherp is.

De conclusie was eigenlijk dat het probleem is dat dat paaltje net het beginpunt van de leidende lijn is, en dat je oog dus eerst en vooral daar op valt. Dat lijkt me een correcte analyse. Gaat trouwens wat in dezelfde richting als wat schoonSpikke suggereerde.

Er is ook een anderssoortige oplossing voorgesteld (door ervoor te zorgen dat niet het paaltje maar de plassen het beginpunt van de foto is), maar ik vrees dat ik die niet zal kunnen tonen, omdat dit SC is, en je maar één soort update mag tonen. Pech voor jullie !!! (al zal ik die nieuwe versie na het weekend - nu geen tijd) op mijn flickr zwieren. I'll keep joe posted.
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Het is inderdaad een beeld waar je veel richtingen mee uit kunt.
        Zou ook leuk zijn om deze compo in elk jaargetijde te fotograferen.
        Gelukkig dat smaken verschillen. Dat leidt dan tot, in dit geval, zinvolle discussies waar dat je dan toch gaat nadenken en andere zaken gaat uitproberen. Zo wordt een beeld alleen maar sterker, en wij wat slimmer
        Vind persoonlijk de vignetering ook beter maar mocht iets zachter zijn. (bedankt voor de tip Pascal, heb hem ook al uitgeprobeerd)
        Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

Comment

Working...
        X