Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Prachtige omgeving hoor en mooi vastgelegd
Qua uitsnede heb ik het zelf zo niet om dit formaat voor landschappen te gebruiken, dus zelf had ik de onderkant eraf gesneden tot ik een 2/3 verhouding overhad
Prachtige omgeving hoor en mooi vastgelegd
Qua uitsnede heb ik het zelf zo niet om dit formaat voor landschappen te gebruiken, dus zelf had ik de onderkant eraf gesneden tot ik een 2/3 verhouding overhad
grts
Sieg
+1 , het onderste deel is het minst interessante.
Ik fotografeer zelf in 4/3, maar voor landschappen crop ik meestal naar 2/3 (of 16/9).
Ik volg betreft om eventueel een andere uitsnede te pakken, maar buiten dat erg knappe opname en dito landschap...Zeker de moeite deze in het groot te bekijken..
Ik vind het een zeer geslaagde opname. Ook de schaduw van de wolken is heel mooi.
De diagonaal komt naar mijn idee juist zeer fraai tot uitdrukking door het vierkante formaat. Afsnijden leidt m.i. tot een vlakker beeld.
Leuk om deze berg nog eens te zien verschijnen.
De gletsjer wordt elke keer ik hem zie kleiner en kleiner, spijtig genoeg.
Heb hem zelf ooit gezien, 25 jaar terug. En ik ben er 8 jaar terug nog eens geweest en toen schrok ik me een bult.
Nee, ik ben niet tot aan het ijs gegaan, ik was er met de motor. Je kan idd wel goed zien dat de gletsjer aan het terugtrekken is, de morenes liggen ver weg..
Wat de opmerkingen van de anderen betreft: ik heb deze foto gepost als een soort van experiment. Ten eerste voor het formaat , ook een moeilijk geval. Ofwel gaan voor de "standaard" verhoudingen en maar een deel laten zien van wat ik wilde, ofwel afwijken en alles laten zien..Ten tweede is deze foto met een iphone 4s genomen....
En wij maar sleuren aan onze dure toestellen en materialen, goede resultaten kan je ook behalen met eenvoudige dingen (hier het bewijs). Dankzij je bewerking een prachtig uitzicht over dit gebied waar het formaat maar een bijrol vertolkt.
Ik vind dit toch een hele mooie en hou ook wel van de uitsnede.
Het hoeft niet altijd volgens de regeltjes om goed te zijn. De grote versie is ondanks de ruis prachtig.
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Het is een indrukwekkend schouwspel !
Als gewoon landschap zou het er bij winnen onderaan wat te croppen maar het verliest dan een stuk van dat indrukwekkende
Comment