Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Vuurwerkshow Scheveningen
Collapse
X
-
Vuurwerkshow Scheveningen
Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITELabels: Geen
-
-
Re: Vuurwerkshow Scheveningen
Zeker en vast een hele mooie opname Jos, prachtige kleuren
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
-
Je hebt heel mooie kleurtjes getroffen, Jos. Ook mooi dat de pier net herkenbaar is.
Dat het net niet donker was is een pluspunt.Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
Vriendelijke groeten, Johan
Comment
-
Bedankt iedereen voor de leuke reacties..Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
-
Ook nog nooit gedaan, moet niet makkelijk zijn. Mooi shot en de compo zit ook goed
Comment
-
Pascal en Kurt ook bedankt voor het reageren..Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
Zeer geslaagd. Sluitertijd van 15s dus je hebt hier meerdere 'explosies' in de tijd gespreid, bijna zoals een foto met meerdere belichtingen over elkaar.
Het technisch experiment heeft duidelijk iets opgeleverd.
Wat ik persoonlijk jammer vind, is dat bij avondopnamen de straatverlichting en gebouwen een lelijke gele kleur kunnen krijgen. Witbalans corrigeren, helpt niet, aangezien de kleuren van je vuurwerk en lucht dan om zeep zijn. Een oplossing weet ik er niet meteen voor, tenzij lokaal bijwerken in Photoshop. (Geheel terzijde, want dat is puur smaak.)
De foto roept nog een vraag bij mij op: zou deze niet in aanmerking komen voor een HDR-achtige bewerking waarbij de donkere delen aanzienlijk worden opgetrokken? Ik weet dat sommigen HDR een smerig woord vinden, maar het hoeft niet altijd onwerkelijk over te komen. Het is iets dat ik zelf af en toe doe met foto's in het donker...
Comment
-
Pieter en Moniq ook bedankt voor te reageren..
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk berichtDe foto roept nog een vraag bij mij op: zou deze niet in aanmerking komen voor een HDR-achtige bewerking waarbij de donkere delen aanzienlijk worden opgetrokken? Ik weet dat sommigen HDR een smerig woord vinden, maar het hoeft niet altijd onwerkelijk over te komen. Het is iets dat ik zelf af en toe doe met foto's in het donker...
Snap je bedoeling betreft deze foto, ben alleen bang dat dan de lucht ook te licht gaat worden, en die vind ik nu juist mooi als achterrond van het vuurwerk...Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
Comment