Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De wind in het vlas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: De wind in het vlas

    Dank voor de positieve ontvangst, zeker van de update. Gewoonlijk zal ik een wit kader (vier zijden) gebruiken, maar omdat ik hier zoals gezegd enkel het originele formaat (3:2) wilde herstellen, en zelf een witkijker (enfin: BD Classic) ben... Da's zeker iets waaraan ik voortaan moet denken: er zijn witkijkers, maar er zijn ook zwartkijkers...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #17
      Re: De wind in het vlas

      Hoewel ik het niet vaak gebruik is ook een kader bestaande uit 2 pixels zwart en 2 pixels wit een optie. Dan heeft iedereen een randje.
      Ik ben overigens overgestapt op zwartkijken omdat de LR en PS ook steeds donkerder worden. En soms maakt het zeker een verschil.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #18
        Re: De wind in het vlas

        Goeie oplossing, zo'n dubbel kadertje. Ga ik ook 'ns uitproberen, want dat werkt op beide achtergronden.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #19
          Re: De wind in het vlas

          Het filmische van deze plaat is foetshie......
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #20
            Re: De wind in het vlas

            De originele vind ik toch ook de betere: zachter van kleuren (meer naturel) en van tonen.
            Dat zal wel smaak zijn.
            In alle geval: een plaat die me aanzet om wat langer te bekijken. Goed!

            Comment


            • #21
              Re: De wind in het vlas

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              ..... (KLIK)
              mooi (er).
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #22
                Re: De wind in het vlas

                Mooi maar geef mij het origineel maar want in de up is de kleur van de bloempjes onnatuurlijk en in dit geval mochten die balken er gerust bij voor mijn part
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #23
                  Re: De wind in het vlas

                  Zo zie je dat de meningen verdeeld blijven, of zoals ik zei: voor elk wat wils. Ik hield ook wel van dat 'filmisch' element, en zou misschien die zwarte banden veranderen in een nog meer filmisch aandoende kader...
                  Maar het ging in de eerste plaats om de beweging, uiteraard, of hoe de wind als een stroompje door het graan vloeit.
                  Bedankt, allemaal. Ik was eerst niet eens van plan om dit te tonen.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #24
                    Re: De wind in het vlas

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Zo zie je dat de meningen verdeeld blijven, of zoals ik zei: voor elk wat wils. Ik hield ook wel van dat 'filmisch' element, en zou misschien die zwarte banden veranderen in een nog meer filmisch aandoende kader...
                    Maar het ging in de eerste plaats om de beweging, uiteraard, of hoe de wind als een stroompje door het graan vloeit.
                    Bedankt, allemaal. Ik was eerst niet eens van plan om dit te tonen.
                    Les ik heb in het verleden ook al eens die zwarte banden gebruikt en met vele foto's voegt het iets toe. Het is precies of je met licht dichtgeknepen ogen een blik werpt op het geheel...en alleen dat gedeelte wat de aandacht trekt. De rest rondom is niet meer interessant. In dit geval de wuivende halmen die de energie overbrengen naar het beeld dat dynamisch genoeg is om je aandacht vast te grijpen. Die balken benadrukken het effect eens te meer vind ik. Zelfs op een zwarte achtergrond met je update mist het volledig zijn doel. Daarom' vind ik je eerste keuze veel beter.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #25
                      Re: De wind in het vlas

                      ik vind ook de eerste mooier (natuurlijker ) ik twijfel over die balken ,eerste indruk lijkt het mij wat zwaar ,maar ook Pascal heeft een punt het doet je ook meer doelgericht kijken ,mooie waarneming

                      Comment


                      • #26
                        Re: De wind in het vlas

                        Als een spook dat verdwijnt in een zuchtje wind...

                        Comment

                        Working...
                        X